BasBQ
Beef en Steak

Long time no see. Mijn eerste echte eigen pp

 

dj24

Sprokkelaar
Berichten
28
Tja hier zo een mutsje die altijd het vlees klaar maakt maar mijn vriend laat braden. Maar dit weekend niet. Zaterdag de procereur gerubt. De rub was ietwat pittig van de 4 personen vond 1 het te pittig.

c06e9e50a640512163aa2a3a2a1ebad7.jpg


Vervolgens zondag zelf de bbq geprepareerd. Vriendlief moest klussen dus...

We gingen hartstikke goed temperatuur rond de 110 graden en rook er vroeg bij tot de 46 graden. Toen de rookdoos weggenomen. En verder tot de 70 graden toen ingepakt tot de 80 graden en weer uitgepakt. En toen.... Stress. De kern temperatuur liep tot 82 graden ipv 88 en toen weer terug. Gelukkig werd ik door wat mede bbqers op fb gerustgesteld. Toch nog ff het jasje aan en langzaam liep de temperatuur weer op tot 88 graden. Na een uurtje rusten heb ik hem gepulled.

04b4174a56cc25e8d86ea3609e83827b.jpg
.

Ik ga hem zeker nog eens proberen. En mijn vriend .... Die zal moeten knokken voor zijn braadplekje aan de bbq.

Het was een tijdje geleden maar jullie zullen nu vast weer geregeld van mij horen.

Gr danitsja
 
Heerlijk en altijd spannend je eerste pulled pork! Jammer dat je er geen foto's bij hebt gedaan van je vlees op de barbecue want nu kunnen we je niet je pulled pork badge geven :(
 
ziet er lekker uit, zal geen straf zijn om het opnieuw te moeten maken neem ik aan  ;)
 
nou, het ziet er goed uit hoor. lekker, dat lust ik ook wel
 
Lekker hoor!
De volgende keer ingepakt laten tot minimaal 88 graden...
Ik heb je post op FB ook gevolgd, en begrijp niet waarom je het vlees eerst inpakt en dan weer uitpakt?

De eventuele "korst" die dan zou ontstaan, wordt toch weer zacht tijdens het (ingepakt) rusten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan