BasBQ
Beef en Steak

lomo el trappo, yes i did!!!

 

dj24

Sprokkelaar
Berichten
28
dat was zweten toen ik gister bij mijn slagertje een kilo ossenhaas en een 2 kilo picanha ging halen.
niet goedkoop vlees voor een eerste keer proberen.

we hadden de go anywhere en de one touch voorbereid.
de lomo paste mooi op de go en de picanha lekker indirect op de one.

we er kwamen 3 volwassenen en 2 kinderen dus totaal 7 man (de volwassenen allen goede vleeseters)

(excuses voor de slechte kwaliteit foto's moest even met de telefoon)

Foto-KJXD3KLN.jpg

ossenhaas

Foto-JSXBYYLC.jpg
Foto-DYCAUPIH.jpg

picanha

Foto-ATQTCF8H.jpg

zoutkorst in de maak

Foto-PXKAHA3L.jpg

de lomo was zalig

Foto-DT3SQIQ7.jpg

en de picanha mocht er ook wezen

dit smaakte naar meer dus na het schrijven van dit stukje ga ik de volgende vrienden maar eens uitnodigen en nieuwe recepten uitzoeken...
 
Heb je Lomo el Soepo gemaakt  :) (geintje h?)

Leuk hoor, en het is een spectaculair ogend klusje  B-)
Heb je nog wel foto's van de actie op de Q ?
iig goed bezig Dj

Mac
 
Mooie sessie DJ, ik ben net als Mac enorm benieuwd of je ook nog een foto hebt van de lomo op de kolen?

Ik snap je gevoel van het zweten, het is idd zonde als je zo'n stukje vlees verprutst. Wat een vocht kwam er uit je lomo, je had hem toch wel even laten rusten?
 
mooie rood vlees sessie :)
 
Jammer dat je geen "Action" foto's hebt!! Een vlammende picanha is juist zo mooi!!
Ziet er iig heerlijk uit!! :D
 
Mooi stuk vlees en een heerlijk stuk , mooi rood gebleven.
 
Picanha en Lomo, twee winnaars van de Q. Ziet er goed uit!
 
Beide hebben een 10 minuten onder het alufolie mogen rusten... maar ik vraag me af of dit lang genoeg was gezien de sappen?
de vlammen zal ik de volgende keer proberen vast te leggen met de echte camera...want 1 ding is zeker, een volgende keer komt er.
 
dj24 zei:
Beide hebben een 10 minuten onder het alufolie mogen rusten... maar ik vraag me af of dit lang genoeg was gezien de sappen?
de vlammen zal ik de volgende keer proberen vast te leggen met de echte camera...want 1 ding is zeker, een volgende keer komt er.

Het is leuk en spectaculair om te doen. Maar........
Als je de garing bekijkt van de ossehaas zie je dat de binnenkant te rood is en de buitenkant te gaar. Dit geeft een hoge spanning op het vlees. Gaar vlees krimpt. Dus de buitenkant perst het vocht uit het rode vlees. Dit is een probleem wat je altijd hebt bij direkte warmte.
Ik zelf ben van mening dat wanneer je zo'n stuk eerst indirekt gaar en dan een end sear geef je een mooier en smakelijker resultaat krijg.
Natuurlijk het blijft spectaculair!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan