Beef en Steak

Leve de voorzomer! Met Sardines!

Wailer

Stoker
We zijn dol op sardines van de bbq. Vaak naar de visboer en mooi schoongemaakte sardientjes halen.

Maar die zakken diepvries sardines van de Lidl A 3,50 per kg waren wel heel verleidelijk. Toch 1/3 van de visboerprijs. En ik ben toch een zeeuw...Leve de Spaanse week!

Toch maar gekocht..maar dan wel zelf schoonmaken. Vanmorgen gedaan. Makkie, maar wel even de tijd voor nemen.

Dan in marinade van olijfolie, citroensap, pezo, knoflook en fijngehakte Spaanse peper...

1000167030.jpg

Geprobeeerd aan platte spiezen..maar dat werkte niet echt...dus toch maar weer de good old Weber viskorf.

Hop op de Q:
1000167039.jpg

Na 2,5 minuut even omdraaien...
1000167042.jpg

En 2 minuutjes later..

Klaar!
1000167044.jpg

Ze waren heerlijk..wat gebakken aardappeltjes erbij, salade . Man, wat kan het leven eenvoudig en lekker zijn!

Met hulp van de jongste 'deze visjes vind ik heerlijk!' van 5... Opperdepop!
1000167072.jpg

Die sardines van de Lidl zijn de moeite waard hoor. Even een klusje met schoonmaken...maar we hadden geluk; deel was al ontdaan van schubben. En verder stelt het weinig voor. Ennuh, dan is toch 3 kg voor de prijs van 1kg (van de visboer) het zelf schoonmaken waard!

1000167039.jpg

Dit blijf ik stiekem toch een van de allerlekkerste dingen van de bbq vinden… En ik haal ze ook regelmatig bij de Lidl uit de diepvries 😁

Altijd een zeer lekker gerecht. Ik hou ook van sardientjes.

Terug
Bovenaan Onderaan