BasBQ
Beef en Steak

Leuk, zo'n fotowedstrijd!

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Goedemiddag!

Liep ik gisteren met mijn goede gedrag bij de Sligro, lag er ineens bij het uitladen van het karretje 1,5 kilo lamschouder m?t bot in de achterbak.  Want h? er is een fotowedstrijd betreft het voorjaar, en daar moet lam bij!

Nu vraag ik me alleen af, heeft iemand een mooi receptje hiervoor? Ik zit zelf te denken om hem even in de pekel te leggen, te serveren met een muntsausje of iets dergelijks.. Maar alle recepten die ik vind zijn voor lamschouders zonder bot of opgebonden schouders.

Het betreft dit stuk:


Ik zelf zat te denken om hem low en slow te bereiden in de WSM, want hij past net niet op het rooster van mijn OTP. Dus wilde hem met wat slagerstouw ophangen aan het rookrek voor wat ik in mijn WSM heb zitten. Ambitieus? Misschien!

Wie-o-wie verlost me met een mooi recept of bereidingswijze?

 
Ophangen is fantastisch spannend!

Zelf uitbenen en opbinden met lekkere kruidjes en pijnboom pitjes is ook zalig.

Veel plezier!
 
Sander72 zei:
Ophangen is fantastisch spannend!

Zelf uitbenen en opbinden met lekkere kruidjes en pijnboom pitjes is ook zalig.

Veel plezier!

Ja ik wil hem dus gaan ophangen, langzaam garen naar de gewenste temperatuur... Alleen al voor de foto's en het zicht haha  8->

Maar zal ik gewoon voor een standaard pekel gaan? Jeneverbessen, knoflook e.d. En dan een uurtje of 2 in laten zwemmen? Het is niet zo'n super dik stuk, dus vandaar
 
Succes Roland, ik ga je volgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan