BasBQ
Beef en Steak

Leuk recept voor het roken van een zweeds gevuld varkenfilet ???

 

SmokyWok

Sprokkelaar
Berichten
47
Hoi ...

Vandaag een dagje vrij ik heb nog een  Zweeds varkensfilet van  1200 gram in de koeling liggen.. Die wil ik vandaag gaan bereiden...
Ik ben dus op zoek naar een leuk recept zonder pesto en fruit ...  Ik zat zelf te denken iets van gehakt kruiden  in  te doen en eventueel kaas ..
Heeft er iemand een idee ?

Veel Groeten

Fernando Wokke
 
Tjongejonge......zit ik voel goede moed en trots tegen Fernando te vertellen dat hij vragen over mogelijke gerechten niet alleen op FB moet plaatsen, maar ook op dit geweldige forum en dat hij dan waarschijnlijk een to-do lijst krijgt voor een heel jaar, is er gewoon helemaal niemand die er reageert?! Ttssskkkk....  ::)  Val ik nu ff door de mand dan.......  ;)

Nou, dan post ik hier ook nog maar een keertje het linkje naar het recept voor de Pecan-Crusted Pork Tenderloin Pinwheels op het blog van Dennis. Staat er in ieder geval iets. wat je mogelijk inspiratie geeft voor je Zweeds stukkie varkensfilet.
http://www.bbq-nl.com/2009/09/pecan-crusted-pork-tenderloin-pinwheels.html

En dan ook maar tegelijk hetzelfde recept op de website van Spiffs :)
http://www.spiffsbbq.nl/2010/12/pecan-crushed-pinwheels.html
 
Dat is een recept voor varkenshaas, een heel ander stukje knor ;)

Ik snij filet bijna altijd in dikke plakken, zo'n 2,5-3 cm. En dan brine ik ze. Je hebt dan dikke ribkarbonades zonder bot eigenlijk.

De apple brined porkchops op mijn blog is mijn vaste recept. Die van APL (Adam Perry Lang) is ook erg lekker.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Dat het een ander stukje knor is had ik idd gezien. Maar hoopte dat het aan te passen was naar een soort gelijk recept voor de varkensfilet :)
En bacon met varkensfilet doet het toch ook goed. Volgens mij krijg je zelfs een schoenzool lekker met bacon :p
 
Hahahaa ...  ;D ;D ;D

En  ik loop de foto's op FB :-[ te plaatsen van mijn filet  .. eigen recept gerookt op  mijn 57 cm  ... Ik beloof jullie ik maak een verhaal  morgen in de avond .... nu te veel corona op  .. sorry  ben een levensgenieter ...  hij was wel lekker  en tot mijn verrassing niet droog ... 

veeeeeeeeeeeeeeel groeten
 
 
[/quote]De eerste droge corona moet ik ook nog tegen komen ;)
[/quote]

Hahahahah tja  ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan