BasBQ
Beef en Steak

Less is so Much More

 
 
 

Arno

Kooltjesharker
Berichten
233
Helaas heb ik vorige maand niet mee kunnen doen met de fotowedstrijd, dus deze maand maar eens goed nagedacht over het onderwerp Less Is More. Eenvoud en verse producten is vaak de sleutel tot mooie gerechten, evenals de kunst van het weglaten. Ik heb daarom gekozen voor mooie langoustines.

1_Langoustines.JPG


Om te beginnen heb ik de langoustines in de lengte gehalveerd.


2_langoustine.JPG
3_langoustine.JPG


Daarna het darmkanaaltje verwijderd en de kop schoongemaakt.

4_langoustine.JPG


Resultaat een mooie schaal schone langoustines.

5_langoustine.JPG


De vleeskant bestrijk ik met een knoflook olijfolie welke ik op voorhand heb gemaakt, zodat de knoflook lekker in kan trekken.

IMG_6736.JPG


Verder maak ik er een limoen kruidenboter bij van roomboter gemengd met het rasp en sap van één limoen,
half teentje knoflook, verse basilicum en peterselie en op smaak gebracht met peper en zout.

6_boter.JPG


Tijd om de BBQ op te starten en naar een temperatuur te brengen van 180 graden. Als basis heb ik de grillplaten boven het vuur gelegd en hierop twee kleine rolletjes alufolie. Het idee is om de langoustines mooi neer te leggen op het rooster, en deze in zijn geheel in het eitje te plaatsen. Hierdoor hoeft het deksel niet lang open te staan en blijft de BBQ mooi op temperatuur.

7_langoustines.JPG


De beestjes mooi op het rooster gelegd, ingesmeerd met de knoflook olijfolie en licht bestrooid met wat chilivlokken voor een pitje.

Klaar om in het eitje te worden geplaatst.

8_langoustines.JPG


Na zes minuutjes nog wat kleine stukjes limoenboter in de schalen toegevoegd zodat dit er lekker overheen kon smelten. Na ongeveer 7 minuutjes in het eitje waren de langoustines gaar.

IMG_6777.JPG


Ik kan alleen maar zeggen dat het altijd te weinig is... ;)

De eindfoto kunnen jullie bewonderen in het draadje van de fotowedstrijd en bedankt weer voor het kijken.

3_langoustine.JPG
 
Jeetje, dat ziet er geweldig uit.
Dat moet ook heerlijk geroken hebben.
Lekker
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Heerlijke plaatjes zeg. Mooi zomers gerechtje ook.
Zal smullen geweest zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Wow, verrukkelijke plaatjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Terug
Bovenaan Onderaan