BasBQ
Beef en Steak

Less is more; BBQ gedroogde tomaten

 

Spekkie

Pitmaster
Berichten
593
Less is more
- Tomaat
- Olijfolie
- Geen extra brandstof

Niet zo less is more
- Tomatenzaadjes planten
- Water geven
- Verpotten
- Opbinden
- Dieven
- Oogsten

Toegegeven, de olijfolie komt gewoon uit een fles;). Ondanks alle arbeid, vond ik het toch goed passen bij Less is more.
Men neme heel veel tomaten , bij mij waren er heel veel tegelijk rijp
Halveren
In de (rest)warmte van de BBQ (+-150, teruglopend)
Volgende ochtend even kijken of ze ver genoeg ingedroogd zijn, eventueel nog een tweede sessie
En dan in een potje met een lekkere olie
Vervolgens genieten van een heerlijke zoetzure tomaat, niet te vergelijken met wat je in een potje koopt

De foto's

IMG_20200819_140744707_PORTRAIT.jpg

IMG_20200819_141241023_PORTRAIT.jpg

IMG_20200819_190250022_PORTRAIT.jpg

IMG_20200821_183241642_PORTRAIT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Slim zeg! Dit ziet er heel erg lekker uit. Wij hebben meestal 'verse' olijfolie in huis (oom van mijn vrouw heeft een perserij). Dit zal een geweldige combinatie worden.
 
De olijfolie die ik in eerste instantie had was toch wat heftig, dus beetje 50/50 met zonnebloemolie gedaan uiteindelijk. Anders overheerst de olie nogal. Een milde olijfolie zal beter zijn
 
Goede tip van je. Ik zal het eerst even proberen. Wij zijn de 'heftige' smaak van olijfolie al gewend haha.
 
Weer eens wat anders, ziet er lekker uit hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit
En gebruik maken van je Q terwijl deze koelt
 
Wauw, dat ziet er goed uit. Deze moet ik ff onthouden.
Dank voor het delen
 
Heel leuk recept! Die gaan wij ook is proberen want de oogst van onze planten ook vrij groot.
 
Wat een top idee om dit met de restwarmte te doen. Bedankt voor het delen!
 
Dat lijkt me lekker!
Mooie plaatjes ook, succes!
 
Super leuk idee! Ik zie dat je een kamado gebruikt, die koelen natuurlijk gigantisch langzaam. Ga het eens proberen in m’n weber kettle en kijken of je dan idd nog een tweede sessie nodig hebt of juist niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat een heerlijke plaatjes. Die tomaatjes zien er geweldig uit. Dit moet ik zeker eens gaan doen.
Bedankt voor de inspiratie. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan