BasBQ
Beef en Steak

Lekker weer voor een volle Q

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Het is al weer lang gelden dat ik hier weer een onderwerp plaatste. Vanochtend de Q aangestoken paar stukjes varkensnek erop en gaan. Het was deze keer een hoop bijregelen met de temperatuur. Bij de heftige regenbuien moest ik wat meer lucht geven en daarna weer terug. Ja je moest er vandaag wel even bij in de buurt blijven maar dan heb je ook wat.
20230310_083219.jpg

20230310_083640.jpg

20230310_090940.jpg

Ja roken doet ie prima vandaag. Je weet nooit precies wanneer je klaar bent met PP. Over 10 minuten gaan we pullen. Daarna gaat alles in vacuumzakken.
Morgen heeft mijn dochter een house warming party. Daar moet ik 1.5 uur voor rijden en dan is het altijd de vraag of het op tijd klaar is. Bovendien ken ik die BBQ niet goed (gas). Dus morgen de PP warm maken en de sate en hamburgers bakken. 40 man/vrouw maar ik denk dat er nog wel wat PP overblijft.
Ik heb natuurlijk als wat "afval" stukjes geproefd. Nou niets mis mee zelf al zonder saus.
 
Dat is een volle bak. Maar inderdaad, je kan maar goed voorbereid naar je dochter gaan. Ze mag blij zijn met zo'n vader
 
Bruto ingevroren was het 10.5 kilo. Tijdens het ontdooien komt er flink vocht uit. Nu netto gevacumeerd ruim 5 kilo. Dat valt me wel iets tegen. Toch is het in het geheel niet droog.
En ja ik heb het vlees vocht opgevangen en door het gepullde vlees gedaan. En er staat nog een flinke bak met vetjes voor de hond ruim 500 gr.
Mijn Jack russel kan dat makkelijk op maar dan heb ik vannacht er nog een keer plezier van. Nee die krijgt dat verdeeld over enkele dagen. Het beestje bleef de hele tijd naast me in de keuken. en ja er valt wel eens een stukje op de grond bij het pullen.
 
En er staat nog een flinke bak met vetjes voor de hond ruim 500 gr.
Mijn Jack russel kan dat makkelijk op maar dan heb ik vannacht er nog een keer plezier van.
Hopelijk geen rauw varken want dan speel je Russisch roulette met het leven van je hond.
Je weet ongetwijfeld dat honden en katten geen rauw varkensvlees mogen?
 
Nee maak je geen zorgen dit is van na het pullen. Maar het beest heeft buiten al dingen gegeten die ik na een jaar op water en brood nog niet zou eten. Rauw vlees geef ik nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Nee maak je geen zorgen dit is van na het pullen. Maar het beest heeft buiten al dingen gegeten die ik na een jaar op water en brood nog niet zou eten. Rauw vlees geef ik nooit.
Rauw vlees is goed, als het maar geen rauw varkensvlees is. Het kan de ziekte van Aujeszky veroorzaken (varkens herpesvirus)
En daar gaan onze honden en katten onherroepelijk aan dood.
Gelukkig komt het virus in de EU niet veel meer voor.
 
Ziet er goed uit! Zeker met sate en burgers erbij wordt dat een mooi feest. Morgen opwarmen in de oven/magnetron of in de pan?

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk
 
Zo! Die ligt lekker vol! Mooi om te zien. Elke cm benut haha. Opwarmen doe ik meestal met de sous vide.
 
Inderdaad sous vide. Mijn dochter was bang dat dit alles te weinig was en ik moest nog 2 kg gehakt halen en balletjes ervan maken.
Groot succes. Ik heb nog nooit zoveel complimenten gehad over hoe lekker het allemaal was. Er was niets meer over. (heb nog wel een kilo PP achtergehouden voor eigen gebruik.) Wat mij verbaasde was dat de coleslaw heel weinig gegeten werd terwijl dit bij mij best goed gegeten word. Misschien een geografisch dingetje.
 
Zo, dat is een goed vol rooster!

Mooi dat iedereen er zo van genoten heeft.
 
Beste stukken vlees! Heb je ze nog geïnjecteerd? Zoja, met wat?
 
Ja met appelsap appelazijn honing en zout. Sommige doen er nog uienpoeder door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan