BasBQ
Beef en Steak

Lekker vlees op de BBQ

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Beste liefhebbers,

Aanstaande zondag ben ik weer van plan om wat lekker op de BBQ te gaan leggen.
Nu de grote vraag ....WAT...?

Bij ons in Brabant is het dit weekend carnaval en aangezien zondags de optocht voorbij komt en de familie bij mij thuis zit, wil ik wat lekkers maken op de BBQ.

Dus het zal een makkelijke hap worden, maar het moet natuurlijk wel lekker zijn.
Spareribs en Picanha heb ik al meerdere keren gedaan en wil nu wat nieuws proberen.

Het gezelschap zal bestaan uit +/- 10 man .

Als iemand suggesties heeft , ik hoor ze graag.

Groetjes!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ErikSchreurs zei:
http://www.bbq-nl.com/2009/09/pecan-crusted-pork-tenderloin-pinwheels.html

Deze zijn erg lekker


Zit er zeker goed uit Erik . Ga ze zeker in m'n achterhoofd houden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
@Boldeagle

Ja Pulled pork staat zeker te weten op mijn Bucket list. Mja ik zit altijd nog te kijken hoe ik m'n weber goed op temperatuur houd en hoe ik ga aanpakken qua bereiden etc. Tips??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
2 bakstenen in je kettle leggen en hier achter je kolen leggen.  zo heb je een vuurmuurtje wat de straling tegenhoud. Een bak water dempt je temperatuur stijging. Ik gebruik nooit een kettle voor low and slow maar er zijn genoeg ervarings deskundigen hier die dit wel doen en aanvullende tips zullen hebben
Verder is Pork best vergevingsgezind en hoef je niet in paniek te raken als je temperatuur tussen de 100 en 140 graden schommelt.
Waar in Brabant woon je ergens ?
 
Boldeagle zei:
2 bakstenen in je kettle leggen en hier achter je kolen leggen.  zo heb je een vuurmuurtje wat de straling tegenhoud. Een bak water dempt je temperatuur stijging. Ik gebruik nooit een kettle voor low and slow maar er zijn genoeg ervarings deskundigen hier die dit wel doen en aanvullende tips zullen hebben
Verder is Pork best vergevingsgezind en hoef je niet in paniek te raken als je temperatuur tussen de 100 en 140 graden schommelt.
Waar in Brabant woon je ergens ?


Goede tip van die bakstenen. Woon in Stampersgat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou voor een mix van allerlei kleine gerechten gaan. Niet te moeilijk, niet al te veel voorbereiding dus inderdaad Moink balls, maar ook chickenwings, gehaktballetjes in allerlei soorten/smaken, vijgen in spek, gamba's en groente erbij. Natuurlijk alles wel zelf gemarineerd, gekruid etc.
Alaaf! en veel plezier!
Grz.
 
Bar-B-Que-Business zei:
Goede tip van die bakstenen. Woon in Stampersgat

Ah in west Brabant, ik in Oost, Dacht als je nu om de hoek woont kan ik eventueel nog iets betekenen.
 
Ik ben het met Marcozld eens. Zo heb je voor ieder wat wils, weinig zorgen en niets dan bewondering van de gasten. Succes en foto's he!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ik had van het weekend ook hoop mensen over de vloer en heb toen beenham van de bBQ gemaakt en die was binnen de 2 uur klaar. 2kg was genoeg voor 30 broodjes. Strakke saus erbij en je hebt blij publiek. Top met wat kip snacks of zo. Moink balls ook inderdaad lekker.
 
@Marcozld & MarcovdK : Dat is idd ook een goed idee om meerder kleine hapjes te maken .

@KamadoNovice : Broodje beenham is ook lekker idd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb deze: http://www.bbq-nl.com/2009/12/orange-marmalade-sriracha-wings.html
Afgelopen weekend voor een verjaardag weer eens gemaakt. Erg lekker, makkelijk, snel en iedereen lust ze.
Mocht je sriracha te pittig vinden, kan je ook chilisaus gebruiken. Is ook lekker.

Veel plezier en een mooie optocht gewenst.
Heb al veel gehoord over de lichtjes optocht. Als het lukt  <:p komen we dit jaar eens kijken.

Groeten uit Dinteloord
 
Ik heb gisteren besloten dat het Beer Can Chicken gaat worden.

@Ridevi71 : lichtjesoptocht is zeker de moeite waard. Moet je wel even naar Standaardbuiten rijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bar-B-Que-Business zei:
Ik heb gisteren besloten dat het Beer Can Chicken gaat worden.

@Ridevi71 : lichtjesoptocht is zeker de moeite waard. Moet je wel even naar Standaardbuiten rijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oh, ok :blush:

Mijn collega heeft mij verteld dat het in stampergat was. Dat kost hem een pilsje  :D
 
Edit:

Vandaag is er nog een kleinigheidje binnen gekomen.
5b9c0c261da6def356e84ffb3abc31ea.jpg

74e7f2b88dde6c03089f9e85e2dde8f0.jpg

eb866f9b694cccbb280f1e351c826043.jpg


Hiermee zal de kip lekker kunnen worden ge?njecteerd .
Ben benieuwd hoe de injector bevalt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Das een hele injector, zou maar een grote kip kopen... haha ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan