BasBQ
Beef en Steak

Lekker eten met vrienden.

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.676
Vandaag kwamen @Ikbat en gezin langs voor een gezellige middag en lekker eten.

Hiervoor ben ik gisteren begonnen met het voorzichtig slopen van een stuk buikspek.

IMG_9896.jpeg


Met mijn gemodificeerde vork heb ik hem helemaal ingeprikt.

Hierna de vleeskant met een rub van Ralph de Kok ingesmeerd en de zwoerd kant in het zout gelegd.

IMG_9899.jpeg


FC55C5B8-B240-4BDB-96E7-B1C6B75EA381.jpeg


Dit kon nu de koeling in.

Ook maar wat ribben ontvliest en gerubt met noskos the sparerib.

IMG_9903.jpeg


Ook deze mochten de koeling in.

En toen kwam vandaag.

Rond 14.00 uur de kamado Joe aangemaakt met de slowroller erin.
Toen wat chunks kersenhout erin gedaan en nadat we rooksignalen hadden het buikspek erop gelegd.
(Het overtollige zout had ik eraf geveegd met wat keukenpapier)

IMG_9919.jpeg


De rest van de middag Joe lekker rond de 100 graden gehouden.

Toen de buikspek rond de 60 graden kern verwachte ik dat hij nog een uurtje nodig had.

Hierna op men gemak de weber aangemaakt en met wat appelhout de ribben indirect erop gelegd.

IMG_9922.jpeg


Bovenstaande foto is nadat ik ze de eerste keer met een ketjap achtige saus heb gelakt.

IMG_9924.jpeg


Dit ging ook lekker! Mooi alles onder controle.

Ondertussen allerlei groentjes klein gesneden, maar niet echt op de foto, dus niet gebeurt.

Toen de buikspek rond de 70 graden zat heb ik hem eraf gehaald, de spareribs kon ik toen met de thermapen ook makkelijk prikken, dus die ook eraf gehaald.

De big Joe omgebouwd en opgestookt naar standje 250 graden.

Hier heb ik het spek nog even met de zwoerd kant naar beneden nog even krokant gemaakt en de ribben even gegrild.
Hier heb ik ook wat mais bijgelegd.

IMG_9926.jpeg


Ondertussen @Ikbat aan het werk gezet met een brander en paellapan om de groentes te bakken met wat verse tijm en rozemarijn.

IMG_9927.jpeg


En true the miracle of time was alles ongeveer samen klaar en hebben we het opgediend.

IMG_9929.jpeg


IMG_9930.jpeg


IMG_9933.jpeg


Lekker man!

Hierna heb ik nog een ananas geflambeerd en geserveerd met wat ijs en slagroom.

Hier heb ik niet veel foto’s van.

IMG_9935.jpeg


IMG_9937.jpeg



Samenvatting; wat een fijne en gezellige middag.

Heerlijk gegeten en goed gezelschap gehad!

Fijne avond bbq vriendjes en vriendinnetjes.
 
Het was heerlijk, wij hebben echt genoten! De spek (mijn favo vlees) was echt geweldig goed, lekkere kruiden en top mals! En de geflambeerde ananas (of was het nu ennenes) een heerlijk toetje! Zit nog steeds te vol maar kijk uit naar de volgende bbq date!!

IMG_8138.jpeg
 
Dat klinkt als een hele goede avond! Het enige wat ik op de foto's nog mis is een lekker biertje er bij maar die zal vast niet ontbroken hebben. Was je zwoerd mooi krokant geworden?
 
Ja biertjes waren er zeker bij.

Het zwoerd was krokant.
Sommige plekken hadden van mij krokanter mogen zijn, maar er zaten heel lekkere stukken tussen.

Blijf dat altijd een lastig punt vinden.
 
Ziet er zeer geslaagd uit Zzzjon. 👌🏼
 
Wat een feest! 🤤mooie maaltijd zo. Welke brander is dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan