BasBQ
Beef en Steak

Lazy ribs

 

YannickVR

Sprokkelaar
Berichten
28
Gisteren geregistreerd en al dat lekkers op het forum bracht mij er toe vanmiddag in de pauze even langs de slager te rennen. Thuiswerken heeft zo z'n voordelen. Betekende wel dat ik tussen het BBQ'en moet werken, (of andersom) maar er zijn ergere dingen in het leven..

Eerst even ontvellen
b31a9ab3_o.jpeg


Rub er op (Mijn versie van de Noskos basic rub, lekker heet). Daarna een uurtje laten intrekken.
5940c6df_o.jpeg


Meteen op de UDS. Ik heb laatst een lading Terlanco kokosnootbriketten laten komen, nog nooit met deze combi iets gedaan dus het was even afwachten of de temperatuur goed te regelen viel
2444aba5_o.jpeg


Smokin!
080f1f8e_o.jpeg


Gelukkig had ik op tijd in de gaten dat het regende, snel even de parasol opgezet.
6ba1af5c_o.jpeg


Tadaa! Zoals ik al verwachtte was de temperatuur lastig te regelen. Ik heb deze UDS met een hamer en een boormachine ergens in een vakantiehuisje gebouwd en daar getest met supermarktbriketten. De terlancobriketten werden dus niet warm genoeg en uiteindelijk hebben de ribs er ook 7 in plaats van 6 uur op gelegen. Doet niets af van de smaak hoor!
cdeb8452_o.jpeg

a4a45b0b_o.jpeg
 
Lekker hoor! Heb gelijk zin in ribbels
 
Mooie ribbels.

Welke temperatuur houdt je aan? En hoe regel je de lucht toevoer?
 
Frits zei:
Mooie ribbels.

Welke temperatuur houdt je aan? En hoe regel je de lucht toevoer?

Ik probeer zo rond de 110 te blijven maar het eerste uur of anderhalf hebben ze onder de 100 gestaan.

Naast de schuif in het deksel van de UDS zitten er ook zo'n vijftien-ish gaatjes onderin de ton voor luchtaanvoer. Als het te hard gaat plak ik er een magneetje op :) Enige is dus dat de terlanco's blijkbaar toch net wat meer lucht nodig hebben dan waar ik destijds mee getest heb. Er komt binnenkort een heatermeater, dus verdere aanpassingen laat ik nog even zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan