BasBQ
Beef en Steak

Lasagne in de DO

henkgrol

Tondelzoeker
Berichten
13
72A04D0F-164C-4A6B-BCE3-6F7B67807ACB.jpeg

Vandaag heerlijk bezig met buiten koken.
Geïnspireerd door het recept uit het boek 'Dutch Oven' heb ik bolognese saus gemaakt en aansluitend lasagne.
Mijn recept?


Bolognese saus (8 personen dus je houdt over

1kg. Rundergehakt
2 winterpeen in kleine blokjes gesneden
2'rode uien fijn gesnipperd
250 gram pancetta in reepjes gesneden
200 gram bleekselderij in kleine maantjes gesneden
2 paprika's in kleine blokjes gesneden
Tomatenpuree en tomatenblokjes
2 dl volle melk
Runder bouillon
2 dl witte eijn
Extra gekruid met:
Knoflookpoeder, peper, gerookt zout, gember, komijn

Bij de lasagne een lekker romige be hamel saus
20 kokosbriketten onder mijn DO (petromax ft6) en even op temp laten komen.
Dan 2 El olijfolie erin en eerst het gehakt aanbraden. Daarna de wortel/uien/paprika /uien en pancetta erbij. Vervolgens de tomatenpuree en wijn erbij.
Dit alles een uur of twee lekker laten pruttelen en als laatste de melk er door roeren.


Bechamelsaus:
50 gram boter
70 gram bloem
Melk

15 kokosbriketten onder de DO en dan de boter laten smelten, dan de melk en bloem toevoegen én heel goed roeren.
Kort late koken 'n en glad maken.

In de DO petromax ft 3 vervolgens bolognese saus, lasagne bladen, dan telkens bechamel/bolognese en bladeren. Geëindigd met bolognese saus en rijkelijk bestrooid met geraspte kaas.
6 kokosbriketten onder de DO en 9 er bovenop.

Man man man, wat een smaaksensatie. De hele dag in de heerlijke geuren gezeten en dat was het waard. Weer een rechtstreeks pt wat voor herhaling vatbaar is.
Ik heb veel bolognese saus gemaakt en wat over was vacuum getrokken en ingevroren.


6CF280F9-290B-4C62-8422-53DF25161EDA.jpeg




4DA526FE-F9AC-44CA-B7B8-D8621CC38155.jpeg


DF578912-4FD8-44C3-A624-348E8E1BA5BC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Henk Bedankt voor het delen van dit Lasagne recept (y) ik ben gek op lasagne dus dit zou zomaar eens gemaakt kunnen worden.

Alleen heb ik wel een vraagje, er staan bij de tomatenpuree, tomatenblokjes en de runderbouillon geen hoeveelheden 🤔 nou kan ik dat zelf wel een beetje verzinnen omdat ik regelmatig Bolognese saus maak ;) maar misschien is het toch handig als je het er bijzet, zodat we de juiste verhouding hebben met de rest van de ingrediënten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan