BasBQ
Beef en Steak

Lariks/Douglas hout

Lariks is een naaldboom en kan dus veel hars bevatten. Dit kan bij verbranding/smeulen voor bijtende rook zorgen. Niet echt iets dat je in vlees of vis wil hebben. Buiten dat is het ook niet echt gezond. Voor zover mijn kennis reikt kan er uit verschillende larikssoorten van jong hout terpentijn gewonnen worden.
 
Larix appeltjes zijn heerlijk!

...voor eekhoorns...
 
Ik hoorde eens iemand, met heel veel rook-ervaring, zeggen:
"Denk je dat ze in landen waar ze heeeeel veeeel naaldbomen hebben op eikenhout gaan roken?"

Lijkt me toch ook een hele logische opmerking, toch???
 
Er wordt absoluut gebruik gemaakt van naaldbomen in de rokerij. Of daar echter ook Douglas tussen zit weet ik niet.
Je zou eens kunnen informeren bij de firma rooksnips.nl. Die verzagen veel hout en produceren daar allerlei soorten rookhout van voor vele professionele afnemers. 
Nog leuker is om langs te gaan (wel eerst ff bellen). Kun je gelijk wat kopen, want het is daar spotgoedkoop.
 
Anderhalf uur rijden is me iets teveel van t goede om langs te gaan, maar ik ga zeker informeren! Bedankt
 
dayfox zei:
Anderhalf uur rijden is me iets teveel van t goede om langs te gaan, maar ik ga zeker informeren! Bedankt

Breng je ons op de hoogte van hun reactie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan