BasBQ
Beef en Steak

Langzaam gegaarde Buikspek

 
 
 

SAN-RHN

Stoker
Berichten
273
Hallo!

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een buikspek bereid op mijn BBQ. Ik heb een gas-BBQ van Boretti. Geen 'echte' BBQ met houtskool maar wel ideaal om een constante temperatuur voor langere tijd te houden.

Ik ben bij de Makro geweest en daar een mooi stuk van 2,5 KG Buikspek gevonden.



Ik heb de zwoerd van het buikspek verwijderd en er mooie portie's van gemaakt. Daarna een (eenvoudige) marinade van BBQ kruiden, ketjap en appelstroop gemaakt en in een zip-lock zak in de koelkast geparkeerd.



De gemarineerde stukken heb ik drie dagen in de koelkast gehad en 's-ochtends en 's-avonds omgedraaid zodat de marinade goed kan intrekken aan alle kanten.
De stukken buikspek daarna op de indirecte kant van de BBQ gelegd en dan geduld.... Ik heb de BBQ op een temperatuur tussen de 120 en 150 graden gehad en een kleine 4 uur later, met een kern temperatuur van rond de 70 graden kon het feest van het eten beginnen :)



En op het bord ziet dat er dan zo uit!



Het was heerlijk! buitenkant licht knapperig en de binnenkant boterzacht! Ik was enigszins huiverig om te beginnen, maar het was eenvoudiger dan vooraf gedacht! Een aanrader! Ik ga dit zeker nog een keer maken.

Sander
 
lust ik, stuur maar op  :)
 
Hemels

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Het water loopt mij in de mond  ;) Brengt me weer op idee?n.
Bedankt voor het delen.
 
Lekker!
 
Begrijp mij niet verkeerd hoor, broodje Pulled Pork vind ik erggug lekker, maar buikspek inderdaad, oh man, heerlijk!
 
Buikspek en Sanders... een winnende combinatie! Lekker man!
 
Terug
Bovenaan Onderaan