J
Jinta
Gast
Gister een onverwacht gezellig etentje met vrienden. Was zo gezellig dat ik ben vergeten foto's te maken, alleen van begin product eigenlijk.
Dus er is niet veel gebeurd, maar wilde toch even mee laten kijken ;-)
Ik had kippenpoten in marinade van ketjap, ui en knoflook.
En lekkere MOINKballs
De lamsschouder in marinade uit BBQbible van Steven Raichlen: worchestersaus, soyasaus, bruine suiker, mosterd en mosterdpoeder, citroensap, olie en verse knoflook en gember. Had ook knoflookplakjes in de schouder gestoken.
Marinade in laten koken, af laten koelen en helft ervan op de schouder, deze indirect op de grill op 170ºC
De rest later als BBQ sausje erbij gereserveerd.
Na ca. 3,5 uur was kerntemperatuur van de schouder 90ºC
Vlees viel van het bot af, super mals en viel ook bij de gasten erg in de smaak
Als toet had ik bananen met Rolo en rum en slagroom : niet gebeurd... maar wat een succes is dit toetje toch
Kortom het was erg gezellig - en wat een heerlijke zwoele avond hadden we toch! Het leek wel zomer!!!! ;-)
Dus er is niet veel gebeurd, maar wilde toch even mee laten kijken ;-)

Ik had kippenpoten in marinade van ketjap, ui en knoflook.

En lekkere MOINKballs

De lamsschouder in marinade uit BBQbible van Steven Raichlen: worchestersaus, soyasaus, bruine suiker, mosterd en mosterdpoeder, citroensap, olie en verse knoflook en gember. Had ook knoflookplakjes in de schouder gestoken.

Marinade in laten koken, af laten koelen en helft ervan op de schouder, deze indirect op de grill op 170ºC
De rest later als BBQ sausje erbij gereserveerd.

Na ca. 3,5 uur was kerntemperatuur van de schouder 90ºC
Vlees viel van het bot af, super mals en viel ook bij de gasten erg in de smaak

Als toet had ik bananen met Rolo en rum en slagroom : niet gebeurd... maar wat een succes is dit toetje toch

Kortom het was erg gezellig - en wat een heerlijke zwoele avond hadden we toch! Het leek wel zomer!!!! ;-)