BasBQ
Beef en Steak

Lamskotelet met brocoli/paddo mix...

 
 

JJD-GRILL

Kooltjesharker
Berichten
131
Gisteravond voor de eerste keer mijn Mastertouch 57cm in gebruik genomen... Wat een top ding!

Verslagje van deze Q.

Het was de eerste keer dat we lamskotelet van de Q gingen eten en de laatste keer uit de pan was het niet het favoriete stukje vlees van mijn vrouw dus voor de zekerheid een hele foute kant en klaar sparerib ketjap (Poiesz supermarkt) er bij klaar gemaakt. Klein beetje appelsap er bij gedaan om het vlees wat malser te krijgen maar ik begin toch steeds meer zin te krijgen om zelf eens een goede sparerib klaar te maken...

2mrzaqr.jpg


Op het menu dus lamskotelet, broccoli paddestoelen en pomme duchesse.
Begonnen met het vlees eerst in een marinade van rozemarijn, oregano, citroensap, knoflook en olijfolie te zetten voor ongeveer 2 uurtjes. Volgende keer iets minder citroensap...  :blush:

De broccoli heb ik een minuut of 5 geblancheerd (mag iets langer voor een iets zachter stukje groente. De paddestoelenmix was nog het lastigste klaar te maken...  :p
oeq9k.jpg


De pomme duchesse lagen al even op de q samen met de sparerib met een kleinbeetje rookhout... Had verwacht dat deze rooksmaak meer in het vlees ging zitten en niet in de pomme duchesse helaas was het tegenovergestelde waar. Veel te veel rooksmaak aan de pomme duchesse zeker niet voor herhaling vatbaar op deze manier...

6gkfgj.jpg


Close-upje van de groeten

t53xo3.jpg


En het bordje.

6en67t.jpg


Genoeg te verbeteren maar het ging om het vlees en dit was wat mij betreft zeer geslaagd!
 
dat is een prima eerste run geweest
 
Dat is een lekker gevuld bordje
 
Terug
Bovenaan Onderaan