BasBQ
Beef en Steak

Lamsbout met gevulde paprika's

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
79
Goedenavond beste forumleden,

Deze week ben ik op zoek gegaan naar een gerecht wat ik nog niet eerder had gemaakt. Na wat speuren op dit forum viel de keuze op een lamsbout. Veel van de recepten die ik daarover vond gebruikte rozemarijn en knoflook en dit leek mij ook een prima combinatie. Voor dit gerecht heb ik een lamsbout van circa 1100gr gebruikt. De voorbereidingen waren redelijk eenvoudig aangezien er alleen wat knoflook en rozemarijn in de lamsbout gedrukt moesten worden en wat peper en zout er overheen. Mijn vrouw had een lekker recept gevonden voor de gevulde paprika's wat bestond uit een couscousvulling met ras el hanout kruiden, wat het typerende Noord Afrikaanse smaak accent geeft.

De BGE had ik klaar gemaakt voor indirect op 175°C, waarbij ik in de lekbak wat water met rozemarijn takjes had gedaan. Toen de kerntemperatuur na circa 100 min op 62°C was gekomen, heb ik de lamsbout eraf gehaald en 15min laten rusten. De paprika's waren toen ook klaar, waarna de lamsbout kon worden aangesneden. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over de garing en de smaak van het vlees. Mijn dochter (5 jaar) deed er nog een schepje bovenop door te stellen dat dit het lekkerste vlees was dat ze ooit had gehad. (Uiteraard wel een gedeelde 1e plek met de gehaktbal 😁)

Hieronder nog even wat foto's om het verslag compleet te maken en dan ga ik vanavond maar weer eens dit forum afspeuren voor wat ideeën voor volgend weekend! 🥳

20210124_133129.jpg


20210124_134114.jpg


20210124_135934.jpg


20210124_153844.jpg


20210124_171738.jpg


IMG-20210124-WA0023.jpg


IMG-20210124-WA0022.jpg


20210124_173726.jpg
 
Ziet er mooi uit
En de kleine meid ook genoten, top
 
Geweldig. Had graag geproefd.
En een compliment van je dochter, daar kan niets tegen op
Top gedaan. Schouderklopje voor jou
 
ziet er goed uit en een helder verslag ! Misschien dat ik het dan ook nog wel een keertje aan durf ;)
 
Mooi werk en een leuke combinatie. Lekker. Eet smakelijk.
 
Lekkere lamsbout geworden :love: ik ben gek op lamsvlees, veel mensen weten het niet maar lamsvlees is ook heel gezond, het is een goede bron voor B vitamines (B3, B6, en B12), zink en goed opneembaar ijzer ;)

Lamsbout is ook erg lekker met een muntsausje 🥰
Lam: Lamsbout met Muntsaus | Het BBQ Genootschap
 
Dat is een heerlijk compleet maaltje geworden. En alles op de Q klaar gemaakt. Dat moet smullen geweest zijn
 
Lekkere lamsbout geworden :love: ik ben gek op lamsvlees, veel mensen weten het niet maar lamsvlees is ook heel gezond, het is een goede bron voor B vitamines (B3, B6, en B12), zink en goed opneembaar ijzer ;)

Lamsbout is ook erg lekker met een muntsausje 🥰
Lam: Lamsbout met Muntsaus | Het BBQ Genootschap

Bedankt voor de informatie, dan gaan we deze 'gezonde' :giggle: variatie binnenkort ook maar eens proberen te maken! Ziet er in elk geval smakelijk uit! 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan