BasBQ
Beef en Steak

Lamrackjes

Ralph

Tondelzoeker
Berichten
14
Vanavond lekker New Zeelandse lamsrackjes als lamskoteletten klaargemaakt. Eerst 3 uur gemarineerd in olie met knoflook peterselie majoraan peper en zout volgens recept.

Het was de vierde keer dat ik mijn BGE ontstak. Na 15 minuten na het aansteken liep de temperatuur snel terug wanneer de reguleerklep beneden en boven bijstelde. Maar na 10 minuten had ik de temp onder controle.

Vlees bij The Butchery besteld. Erg goede kwaliteit en aanrader. Behalve snijden en marineren geen werk aan gehad.

Na grillen op 230 graden lekker genieten. Super mals!

8D330381-FB0C-4D72-9AAB-006B4CAF7CDC.jpeg


05DDE800-A0EF-4D6D-8343-1CB6EDD5EAE7.jpeg


107EF94F-EA32-49B1-8F9D-1E68ECA8CE54.jpeg


BC824457-4F8B-4607-A02C-79B3EDDE9B02.jpeg


3583A7B0-EDA2-4E12-8972-41E685A676CD.jpeg
 
Lekker Ralph. Denk dat ik dit binnenkort ook eens ga proberen.
 
Mooi resultaat. Hoe lang heb je ze gegrild?
Dank je! Ik heb ze 2 minuten per kant direct gedaan en vervolgens 1 minuut indirect tot ze super mooi rosé waren.
Deze waren best wel dik. Bij dunnere zou ik ze niet eens op indirect meer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Ik ben geen super fan van lam vanwege de zeer sterke en aanwezige smaak. Is dat op deze manier wat minder? Ziet er overigens heerlijk uit
 
Dit ziet er erg lekker uit!
Ik ben geen super fan van lam vanwege de zeer sterke en aanwezige smaak. Is dat op deze manier wat minder? Ziet er overigens heerlijk uit
Dat hebben wij hier thuis ook wel maar met een goede lamrack is dat totaal niet het geval. Super mals en niet de dominante lamsmaak.
 
Ik ben geen super fan van lam vanwege de zeer sterke en aanwezige smaak. Is dat op deze manier wat minder? Ziet er overigens heerlijk uit
Met een goed rack van een niet al te oud lam heb je er geen last van. Hoe ouder hoe meer schaap smaak. Al helpt het natuurlijk ook door ze in losse koteletjes te snijden en marineren ipv als een heel rack als roast roasten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan