BasBQ
Beef en Steak

lam of lam?

Timmetje103

Sprokkelaar
Berichten
31
Vandaag ben ik bij de (ambachtelijke) slager geweest om een lams rack te halen de kosten daarvoor waren ? 38,- de kilo. Nu heeft mijn collega toevallig vandaag lams rack gemaakt echter was hij maar ? 14,- per kilo kwijt. Hij is wel bij een turske slager geweest.
Waar kan dat prijs verschil in zittten? Aangezien het nogal verschild, heeft er iemand een idee of mijn collega wel degelijk lam gehad heeft?
Ik hoop dat iemand mijn nieuwsgierigheid kan beantwoorden.

Alvast bedankt!
 
Dat ging over voorgesneden lamsvlees, ik snap al nooit waarom je dat zou kopen. Dat is voor mensen die geen mes thuis hebben?

Met lamsrack zou het verschil al kunnen zijn dat jij "blije vrije uitloop" lammetjes had, en je collega "opgesloten jij gaat nergens naar toe en zonlicht is voor plantjes" lammetjes. Dat scheelt al snel een euro of 20 natuurlijk.
 
Interessant item die uitzending! Maar t zal toch altijd wel gokken zijn hoe of wat! Al ga je van een ambachtelijke slager altijd van het beste uit ;)
 
Dominique zei:
Met lamsrack zou het verschil al kunnen zijn dat jij "blije vrije uitloop" lammetjes had, en je collega "opgesloten jij gaat nergens naar toe en zonlicht is voor plantjes" lammetjes. Dat scheelt al snel een euro of 20 natuurlijk.
=)) =))
 
Dominique zei:
Dat ging over voorgesneden lamsvlees, ik snap al nooit waarom je dat zou kopen. Dat is voor mensen die geen mes thuis hebben?

Met lamsrack zou het verschil al kunnen zijn dat jij "blije vrije uitloop" lammetjes had, en je collega "opgesloten jij gaat nergens naar toe en zonlicht is voor plantjes" lammetjes. Dat scheelt al snel een euro of 20 natuurlijk.

De plantjes van mijn overburen, hebben daarentegen ook nooit echt zonlicht .....

2869770382-7080f9f7.jpg
 
En die kosten heel wat meer dan 14 eu de kilo, maar laten we weer ontopic gaan.... =))
 
Meestal zit de turkese slager op een b locatie, ze doen niets aan marketing en alles wordt door en voor een familie gedaan, plus ze kiezen voor volume met lagere marges.
 
Terug
Bovenaan Onderaan