BasBQ
Beef en Steak

Lak laag Primo

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Hallo allemaal, 

Ik heb sinds kort een Primo Oval waar ik heel blij mee ben. Alleen viel mij op dat de zwarte laklaag gebarsten is. Dit is over de gehele Primo.

Ik heb er foto's van gemaakt. Hoop dat het te zien is.







Lijkt/voelt alsof er nog wel een blanke laag overheen zit.

Lijkt mij dat dit niet zo hoort. Iemand hiermee bekend? 
 
Hier hetzelfde. Heb het nooit als defect of imperfectie gezien.
 
Inderdaad, hier ook het geval. Hebben de meeste geloof ik.
 
Hier het zelfde!
 
Ik heb hetzelfde met mijn primo. Volgens mij hoort het zo te zijn...
Bij twijfel, kun je altijd ff checken met Primo in Amerika.
Je kunt ze gewoon mailen...
 
Yep hier ook.
Alle Primo's die ik gezien heb hebben dit.
Primo zegt ook dat dit normaal is.
Overigens heeft BGE dit ook, al zie je het lastiger omdat ze een golfballen patroon hebben en groen zijn en niet zwart.
 
Dit verschijnsel wordt ook wel craquel? genoemd. Alle keramische barbecues hebben of krijgen dit. Bij BGE is het inderdaad moeilijker te zien door het pokdalige uiterlijk en omdat ie groen is ipv zwart. Er is slechts 1 uitzondering en dat is Grilldome. Die heeft dit niet en maakt hier ook reclame mee. Voor de werking en levensduur van de barbecue maakt het echter niet uit.
 
Weer wat geleerd...
 
Gerard777 zei:
Dit verschijnsel wordt ook wel craquel? genoemd. Alle keramische barbecues hebben of krijgen dit. Bij BGE is het inderdaad moeilijker te zien door het pokdalige uiterlijk en omdat ie groen is ipv zwart. Er is slechts 1 uitzondering en dat is Grilldome. Die heeft dit niet en maakt hier ook reclame mee. Voor de werking en levensduur van de barbecue maakt het echter niet uit.

Bedankt voor de info Gerard.
 
Ewald zei:
Alle Primo's die ik gezien heb hebben dit.
Primo zegt ook dat dit normaal is.

Zou ik ook zeggen als ik de fabrikant was

Koop je een splinternieuwe auto, pleurt de lak er binnen een paar weken af, en de dealer zegt: geeft niks meneer, is normaal. Be?nvloed de levensduur van de auto niet (want carrosserie is ook nog verzinkt), fijne dag verder.

Strikt genomen zou je het als een imperfectie in het ontwerp kunnen zien; de glazuurlaag kan de uitzetting en krimp van het keramiek blijkbaar niet opvangen.
 
Het is nou ook weer niet zo dat het glazuur er af valt, het vertoont scheurtjes.
 
Daarom schreef ik imperfectie :D.

Ik vind het zonde voor een apparaat van zo veel geld.
Als ik een weber koop van ?250,- en het emaille barst, dan zou ik er ook mee terug gaan. Alhoewel die iets sneller gaan roesten met een niet intacte emaille laag dan een primo met gecraqueleerde glazuurlaag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan