BasBQ
Beef en Steak

Laatste 3 weken

 

In vuur en vlam

Kooltjesharker
Berichten
104
Laatste 3 weken aan het klooien geweest.

MOINK balls. Nooit eerder gemaakt, leek me wel leuk voor dochters verjaardag, samen met iberico ribfingers (foto kwijt). De ballen zijn wel een blijvertje, kilootje.

Snapchat-811417625.jpg


Dag erna lekker een black angus flat iron steak gemaakt. Heerlijk. Even high en fast, 10 min laten rusten en dan beetje peper en zout erop.

Snapchat-1801000634.jpg
20231224_180058.jpg
20231224_181104.jpg


Nog een keer MOINK balls om mee te nemen naar een avondje met vriendengroep, waarbij iedereen iets mee zou nemen. Daar even opgewarmd in de oven. Weer een kilootje.

20231231_135244.jpg


Spareribs, was lang geleden. Hadden er weer is zin in, ook wou ik m'n inkbird 027bw uitproberen. Ging lekker, was ook lekker. Dikbevleesde van de makro. Zat best wat vet aan, beetje eraf gehaald waar nodig. Dag van te voren uit de vriezer en vlies eraf (voortaan altijd doen wanneer deze bevroren is), in de rib rub en in de folie tot de volgende middag. 2,5 uur roken, 2 uur in de folie en 45 min afgelakt.



Snapchat-797864546.jpg



As weekend, je raadt het niet; MOINK balls op de barbecue. Neem een bak mee naar m'n vaders verjaardag om daar in de oven op te warmen. Nog iets voor erbij verzinnen wat ik vooraf kan maken en daar kan opwarmen, tips welkom!



Snapchat-785420902.jpg
 
Bedankt. Shotgun shells twijfel ik over. Waar smaken die pasta hulzen naar nadat ze op de bbq hebben gelegen?
 
Lekker bezig geweest!

Je zou behalve MOINK balls ook spareribs of chicken wings kunnen maken.
Of de eerder gemaakte ribfingers.

Edit;

Of deze:

 
Lekker bezig geweest!

Je zou behalve MOINK balls ook spareribs of chicken wings kunnen maken.
Of de eerder gemaakte ribfingers.

Edit;

Of deze:


Thanks.
Moet het op locatie alleen opnieuw opwarmen in de oven. Daar zit m'n twijfel in, qua eventuele taaiheid. Met de ballen gaat dat wel prima ben ik achter.
 
Bedankt voor de tip kim.
Burnt ends van frikadellen gaat goed maar van pork belly trekt ons totaal niet. Maar wie weet zitten we er helemaal naast.
 
Laatst bewerkt:
ik wilde gisteren ook de suggestie frikadel burned ends sturen. ik heb ze tijdens oud-en-nieuw gemaakt voor het eerst en ze waren verrassend lekker. ook mensen die vooraf aangaven dat ze geen frikadellen lustten konden zich niet inhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan