BasBQ
Beef en Steak

Kruidnoten van de BROIL KING KEG.

 
 

peter w

Pitmaster
Berichten
579
vandaag wilden mijn oudste dochter kruidnoten maken en pappa had toch de bbq aan dus 1 en 1 is 2.

deeg gezet voor de kruidnoten.
250 gram zelfrijzend bakmeel
150 gram roomboter
125 gram bruine basterd suiker
10 gram speculaas kruiden.
3 eetlepels melk

geheel met de mixer met deeghaken tot een los deeg gedraaid en daarna nog even flink door gekneed.


samen met mijn dochters de kruitnoten gevormd.




de deeg balletjes op de pizzaplaat .


en voor een kleine 25 minuten op een bbq van 160/170 gradden.


na 20 minuten de temp iets opgevoerd.




het eind resultaat.


wat ik wel kan zeggen is dat je duidelijk kan proeven dat ze van de BBQ komen zit een klein rook smaakje aan dat is wel een vreemde maar niet slechte smaak.

 
haha wel weer leuk om zoiets ook op de bbq te maken
 
Maccie zei:
Mooi gevonden om dat op de Q te doen. Ben wel benieuwd wat de kids er van vonden?

ach die vinden het maken leuker dan het bakken zelf en aan het opeten zijn ze vandaag niet gekomen ze hadden hun buik al vol met kruidnoten die ze al hadden want ja wachten is moeilijk.
 
peter w zei:
Maccie zei:
Mooi gevonden om dat op de Q te doen. Ben wel benieuwd wat de kids er van vonden?

ach die vinden het maken leuker dan het bakken zelf en aan het opeten zijn ze vandaag niet gekomen ze hadden hun buik al vol met kruidnoten die ze al hadden want ja wachten is moeilijk.

Klinkt erg bekend. :) kinderen hebben vaak echt een verwachte smaak van kruidnoten. Nu opeens met BBQsmaakje eraan. Vroeg me gewoon de reactie af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan