Beef en Steak

Kruiden soorten (wel/niet, mist er iets...)

Van Conimex vind ik eigenlijk alleen de Sambal Oelek goed.
en de droge kruiden, dus geen kant en klaar spul maar Ketoembar, Laos, Djinten, Sereh, Djahe, etc.
De kroepoek is oke net als de gebakken uitjes.
voor de andere droge kruiden maar ook wel bovenstaande neem ik heel vaak Verstegen, dat is gewoon goed, dus oregano, basilicum, tijm etc.
Dat blikje 5-spice van Euroma (door Jonnie Boer) wat je laat zien is gewoon superspul, dat is 1 van de weinige 5-spice merken die je in NL kunt kopen met de originele 5 kruiden zoals de Chinezen dat een paar duizend jaar geleden hebben uitgevonden ( (1 )Kaneel, (2) STERanijs, (3)Venkelzaad, (4) Kruidnagel en (5) Schezuanpeper.
Euroma vind ik sowieso een prima merk voor kruiden., zeker ook de blikjes Jonnie Boer kruiden.

Een goede ketjap Manis is zoals eerder elders gezegd ABC, ook Bango is er zo 1 Dit zijn overigens de 2 grootste ketjap manis merken in Indonesie
maar er zijn er nog enkele goede, ik ben helemaal Fan van ABC., Bango vind ik wat wrang van smaak net als Kentel A maar dat is persoonlijk
ik heb hierover een stukje geschreven bij T,T&T

Maar de basis is natuurlijk PeZo (Peper en Zout)

Zwarte Peper: uitsluitend Lampong, ik mag geeneens andere zwarte peper meer kopen. En geen poeder maar korrels en zelf malen!!!
1748003870019.png

En als je dan goedkoper uit wilt zijn met kruiden zoals Djinten(komijn), ketoembar(korianderzaad), Djahe (Gemberpoeder) etc. dan kun je ook naar de Toko gaan, online bijvoorbeeld bij van Beekum, of de kruidenbaron, Amazing Oriental

Zout: gewoon keukenzout voor algemene zaken of voor het exclusievere: Fleur de Sel
Bijvoorbeeld uit de Camarque, die heb ik altijd maar de Antlantische uit Normandie schijnt ook erg goed of nog beter te zijn.

1748005026093.png

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de tips, ik ga er achteraan en zal zorgen dat ik overstap naar de betere merken. Ik geef dan gewoon een groot deel van mijn kruiden weg en stap over op de betere merken. Kan mijn buurman wel weer blij maken met de kruiden die ik dan over heb. Voor de rest gaat het dan leren worden om zelf goede mixen te gaan maken in de toekomst.

Deze eventueel.. https://www.ah.nl/producten/product/wi161651/fleur-de-sel?msockid=0d7640c4d4196d2218de5509d54c6cdb
ABC hebben ze ook bij de AH, dat is lekker makkelijk. De peper hebben ze daar niet, dus dat is even zoeken.
Voor de basis kruiden even wachten op een 1+1 en dan alles vervangen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan