BasBQ
Beef en Steak

Kromme ketel/deksel...

 
 

JJD-GRILL

Kooltjesharker
Berichten
131
Tot mijn grote schrik zie ik tijdens het schoonmaken van mijn (afgelopen zondag) 2e hands aangeschafte OTG57 de deksel net niet goed op de ketel past. Of de ketel nou krom is of de deksel kan ik zo snel niet zien. Mijn vraag: Hoe krijg ik beide onderdelen weer volledig rond?



 
Ik zou eerst met een vlakke plaat/plank controleren waar de speling in zit. Misschien heeft maar 1 van de 2 onderdelen een optater gehad. Vervolgens net als het spaken van een wiel heel voorzichtig kracht uitoefenen.

Maar misschien moet je even een fotootje posten als je hebt gevonden waar het probleem zich voordoet.

Wat ik me net bedenk: hoe past je rooster in de ketel? Als die goed past, dwz het rooster hangt niet net aan op een puntje of je krijgt hem net aan in de ketel, dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk niet in je ketel.
 
is de boel niet rond of niet vlak???.

k denk dat je de diameter  bedoeld ,je kunt om te beginnen  diagonaal meten waar t verschil zit en hoeveel t is.



 
Tijd alleen even lezend actief geweest... Had alleen niet gezien dat er hier al weer reacties waren geplaatst. Verschil was minimaal en heb de stoute schoenen aan getrokken.  Ik heb de deksel weer zo goed als rond gekregen door er een spanband om heen te doen en deze heeeeeeeel langzaam strak te trekken. Hier en daar hoorde ik wat gekraak maar heb geen schade kunnen ontdekken. Probleem opgelost!
 
Terug
Bovenaan Onderaan