BasBQ
Beef en Steak

Kroketten van pulled pork

 
 

Buitenkoken

Vuurmaker
Berichten
83
Het afgelopen weekend heb ik pulled pork gemaakt en had nog 200 gram pulled pork over, daar heb ik kroketten van gemaak.

Recept roux voor Pulled Pork kroketten

200 gram pulled pork
325 cc bouillon (rund)
Halve fijn gesnipperde ui
45 gram roomboter
60 gram patentbloem
3 gram gelantine blaadjes
25 cc kookroom of slagroom
1 eidooier
Fijn gehakte peterselie
Gerookte paprikapoeder
Bbq saus halve eetlepel ( naar smaak)

Worcestershire saus (naar smaak)

1 theelepel gerookte paprikapoeder


Week de gelatine in koud water

Doe de boter in een pan en verhit tot het gaat bruisen zonder dat er bruining ontstaat, leg de gesnipperde ui toe en laat ze glazig worden pas op dat de boter niet bruin wordt. Roer hierdoor met een garde de patentbloem en laat voorzichtig roerend doorgaren tot de massa loslaat van de pan

Giet de bouillon bij de roux en kook die een paar minuten door tot de roux gaar is. Proef of de meelsmaak verdwenen is en kijk of de roux glanst. Voeg hierna de gesneden pulled pork toe.
Haal de pan van het vuur en klop er achtereenvolgens de uitgeknepen gelatine, de kookroom, de eierdooiers, en de peterselie door.
Maak op smaak met Worcestershire saus, gerookte paprikapoeder en eventueel nog wat zout.

Dek de ragout af met een velletje slagersplastic en laat in de koelkast (liefst een nachtje) afkoelen.
Schep bolletjes ragout van ongeveer 70 gram en rol die voorzichtig door het fijne paneermeel tot een croquetje.

Klop de eiwitten los en haal daar voorzichtig de fijngepaneerde croquetten doorheen.

Rol ze daarna door de grove paneer of panka.

Frituur de kroketten vier minuten in olie van 180 graden.

Eet smakelijk.
IMG_6519.jpeg
IMG_6522.jpeg
IMG_6523.jpeg
IMG_6529.jpeg
IMG_6530.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ben gek op bitterballen, benieuwd hoe deze zijn. 😋
 
Lekker, ga ik de volgende keer ook maken met wat pulled pork.
 
Ik heb nog een restje pp in de vriezer, ben van plan om deze met oud en nieuw te maken voor de gasten.
Dit recept ga ik even goed opslaan voor die dag.
 
Ik heb nog een restje pp in de vriezer, ben van plan om deze met oud en nieuw te maken voor de gasten.
Dit recept ga ik even goed opslaan voor die dag.
Je kunt Het ook als vulling voor empanadas gebruiken en die afbakken op de kamado
 
Je kunt Het ook als vulling voor empanadas gebruiken en die afbakken op de kamado
ook lekker, maar de uitdaging van (weer) kroketten maken spreekt me meer aan. De bbq zal wel voldoende gebruikt worden voor andere gerechten
 
Altijd lekker een Pulledpork kroket!

Je kunt er echt alle kanten mee op, de variaties zijn eindeloos als je als basis een smakelijke roux aanhoud, Ik kreeg gisteren het maffe idee om met kerst als voorgerechtje een trio van bitterballen te maken. Eentje met Pulledpork, de andere naar recept van Dennis de Tripple B’s en ik heb nog een mooi stuk shortrib liggen daar wil ik eens een Pastarami Shortrib van maken ( op het forum staat leuke recepten daarvan ) die heb ik nog nooit gemaakt, en je raad het al bitterbal nummer 3 wordt een Pastrami Shortrib bitterbal, ik heb geen idee of dit lekker wordt, maar het zal vast wel 😋
 
Altijd lekker een Pulledpork kroket!

Je kunt er echt alle kanten mee op, de variaties zijn eindeloos als je als basis een smakelijke roux aanhoud, Ik kreeg gisteren het maffe idee om met kerst als voorgerechtje een trio van bitterballen te maken. Eentje met Pulledpork, de andere naar recept van Dennis de Tripple B’s en ik heb nog een mooi stuk shortrib liggen daar wil ik eens een Pastarami Shortrib van maken ( op het forum staat leuke recepten daarvan ) die heb ik nog nooit gemaakt, en je raad het al bitterbal nummer 3 wordt een Pastrami Shortrib bitterbal, ik heb geen idee of dit lekker wordt, maar het zal vast wel 😋
Pulled Pork en in je roux gochujang en sesamzaadjes toevoegen levert ook nog een leuke bitterbal op.
Kipdijfilet grillen en die vervolgens fijn hakken. In je roux kippebouillon gebruiken, rode currypasta, een beetje vissaus en de kookroom vervangen door kokosmelk. Verder kan je nog enkele kaffir limoenblaadjes toevoegen (deze wel verwijderen wanneer je salpicon opgesteven is en je bitterballen/kroketten gaat vorm)
 
Verplaatst, voldoet niet aan de regels en dit recept bestaat al. Frits heeft dit al jaren geleden hier geplaatst, hij is ook de officiele geestelijk vader van de PP kroket.
 
Verplaatst, voldoet niet aan de regels en dit recept bestaat al. Frits heeft dit al jaren geleden hier geplaatst, hij is ook de officiele geestelijk vader van de PP kroket.
Dat kan ik ook niet weten
 
Niet getreurd, ze zien er nog steeds erg lekker uit.

Pssst, volgens mij heeft Frits ze nog niet met pulled chicken bedacht. (Maar dat heb je niet van mij)
 
Niet getreurd, ze zien er nog steeds erg lekker uit.

Pssst, volgens mij heeft Frits ze nog niet met pulled chicken bedacht. (Maar dat heb je niet van mij)
Bedankt voor de tip😂🐓
 
Dat kan ik ook niet weten
Jawel, dat kun je wel weten. Even de regeltjes lezen en rondneuzen in het receptendeel, eventueel gebruikmaken van de zoekfunctie.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Met een kleine aanpassing zou het recept voldoen maar het heeft geen zin 2 identieke recepten hier te hebben.


 
Terug
Bovenaan Onderaan