BasBQ
Beef en Steak

Krabbetjes met whiskey achtige glaze

 

badje

Sprokkelaar
Berichten
27
Dag allen,

Gezien de maand langer duurt dan gehoopt werd het tijd om de vriezer te legen. Toevallig had ik nog een tweetal krabbetjes liggen, eigenlijk waren deze bedoeld om snert mee te maken maar daar ben ik niet aan toegekomen afgelopen winter.

De krabbetjes heb ik bereid als spareribs, mijn overweging hier was dat het ongeveer van hetzelfde deel van het varken kwam dus dat het zo wel kon. Pakte allemaal goed uit dus dat was mooi meegenomen.

Foto's willen we natuuerlijk zien:


Vandaag werd er gestookt op ordinaire ah briketten, deze had ik nog liggen dus moesten eerst maar even op.


Beetje hout erbij, acacia en eiken.


Hoppa.


Krabbetjes erop!




Na een uurtje omgedraaid


Tussendoor even gesprayed met dit. Ooit een keer gekregen en niemand thuis drinkt het hier dus ik dacht laten we dat maar gebruiken dan.


Na 2 uurtjes ingepakt met wat whiskey en ananassap


In het uurtje dat ze in de folie lagen even een glaze gemaakt.
Whiskey, suiker, stroop, rub, ketjap en een goede klots bbq saus.


Ingesmeerd.






Klaar


Voor het gezonde een beetje sla erbij. Verder waren er ook nog gebakken aardappeltjes.

Het was niet fall-off-the-bone, maar het bot werd wel schoon. Beetje bite vind ikzelf wel fijn dus ze waren goed gelukt.
 
Ziet er lekker uit
 
Lekkerrrrrrrr
 
die had ik ook wel willen proeven, zien er goed uit
 
Ik heb nog Iberico krabbetjes...........Sunday lunch!
 
whiskey ribben! mmmmmmm.... moet ik ook maar eens mee aan de haal, ik heb ook nog wel ergens een fles in de keuken die is afgekeurd voor consumptie uit een glas.
 
Zo geef je dat bocht een prachtige bestemming! Lekker hoor!
 
Oeehhw, zag iets van whisky in de koptekst staan dus gelijk maar even kijken. Krabbetjes zien er rete goed uit en met een lekkere salade een complete maaltijd.
 
Rusty zei:
Die krabbetjes zijn goed gelukt. Zien er heerlijk uit!

Ps.. Ik zie dat jij je temp probe in zo'n klemmetje in het rooster hebt vastgezet. Waar haal je die?

Die klemmetjes die zaten al bij mijn thermometer. Maar ik denk dat die klemmetjes wel als accessoire verkrijgbaar zijn bij een winkel waar ze zo'n thermometer verkopen.
 
Ziet er lekkerrrrr uit.
Goed bezig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan