BasBQ
Beef en Steak

koud roken

 
 
 

alvon

Stoker
Berichten
294
gewoon uit nieuwschierigheid.. en alvast inspiratie, wat kan je allemaal koud roken en is daarna geschikt voor menseijke consumptie?
en daarmee bedoel ik dus zaken die je niet perse meer hoeft the koken/bakken/grillen oid.
tot nu toe kom ik niet verder dan zalm, zout en kaas maar dat kan toch niet alles zijn?
let wel ik wil even buiten de charcuterie blijven dus echt dingen die je koud rookt en dan 1 a 2 dagen later kan eten
 
noten lijkt me weinig toegevoegde waarde, wat is het effect op eieren? het lijkt me dat die makkelijk te veel rook zien gezien het feit dat ze in een koelkast al snel geurtjes overnemen
 
Afgelopen zondag nog uit geprobeerd met brood, kaas, suiker en zout. Brood en suiker niet te lang laten roken, het wordt overheersend. Tip als je gerookte spullen in huis haalt, meteen afdekken of in een potje doen anders ruikt heel je huis naar rook. Niet dat het erg is  :p
 
ok bedankt voor de reacties.. probeer te achterhalen of ik een csg. wil hebben of niet, ik eet geen kaas maar ik denk dat een aantal mensen hier in huis dat wel lusten... dus zout knoflook en zalm, misschien beef jerky dat lijkt me wel wat
 
alvon zei:
ok bedankt voor de reacties.. probeer te achterhalen of ik een csg. wil hebben of niet, ik eet geen kaas maar ik denk dat een aantal mensen hier in huis dat wel lusten... dus zout knoflook en zalm, misschien beef jerky dat lijkt me wel wat

Ik heb de CSG nog niet zo lang. Heb er nu kaas en zalm mee gerookt, ik moet zeggen dat alleen al de zalm het meer dan waard is. De 2 zalmzijdes zijn zo goed als op, ben nu al aan het kijken wanneer de volgende erop kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan