Dit was de zalm van Frits, hij had hem meegenomen gisteren voor mij om te proeven, its a dirty job, maar ja, iemand moet het doen.
En ik moest een eerlijke mening geven, dus hier komt het. De zalm zag er niet doorrookt uit, hij was vrij licht van kleur, bij het snijden zag je ook nauwelijks verschil tussen de binnen en buitenkant. Ik kende het reept wat Frits heeft gebruikt, en waar ik al bang voor was , blijkt ook zo te zijn. De zalm is niet zout genoeg. Zeker niet onsmakelijk, maar hij zou echt zouter mogen, en ook langer gerookt. Wel was hij heel fijn van smaak, zalm kan behoorlijk vettig smaken waardoor je eigenlijk de delicate vissmaak kwijt bent, maar dit was abslouut niet het geval. Ik heb het op twee geroosterde boterhammetjes gedaan, met een laagje roomkaas eronder, en er een klein beetje zwarte peper over gemalen. En dat was erg lekker.
De rest ligt nu in de koelkast, en die ga ik dus vanavond zonder toeters en bellen naar binnen hengelen.
Ik zeg Frits, doe iets met mijn "aanwijzingen" , en dan wil ik wel weer opnieuw proeven en commentaar leveren ;-). Graag zelfs!