Het warme weer is vertrokken dus...zalmpie roken.
Had ik mijn dochter al heel lang beloofd, dus daar gaan we.
Eerst maar eens de zalm laten ontdooien, dat heeft bijna 2 dagen geduurd. Het bleek zo'n 2 kg te zijn (Makro).
Helemaal droog gedept

Zout/basterd/riet suiker mengsel gemaakt en de zalm op en onder een bed van het mengsel:

Na ongeveer 16 uur uit het mengsel gehaald en snel op de BBQ. De CSG gevuld met rookmot.
...en toen zag ik dat de foto's van de zalm op de BBQ er niet bij zitten...komen misschien nog. :blush:
Anyways ik heb walnoot rookmot van BBQ King gebruikt.
De zalm heeft 11 a 12 uur in de rook liggen kwalmen B-)

Daarna nog 1,5 dag in de koelkast laten rusten...en toen:
smikkelen;
Snijden;
en vacumeeren.

Wat vinden jullie trouwens van mijn vacumeermachine?

Werkte verrekte goed.
De zalm is wederom H E E R L I J K.
Maar...wederom komt er erg veel vocht uit! Ik heb de zalm gesneden en in een bakje gedaan. 's Morgens stond de onderste zalm in een laagje vocht. De vorige keer had ik dat ook al. De 3 keren daarvoor niet...voor zover ik me kan herinneren. Iemand enig idee hoe dat kan :-/ :-/ :-/
Had ik mijn dochter al heel lang beloofd, dus daar gaan we.
Eerst maar eens de zalm laten ontdooien, dat heeft bijna 2 dagen geduurd. Het bleek zo'n 2 kg te zijn (Makro).
Helemaal droog gedept

Zout/basterd/riet suiker mengsel gemaakt en de zalm op en onder een bed van het mengsel:

Na ongeveer 16 uur uit het mengsel gehaald en snel op de BBQ. De CSG gevuld met rookmot.
...en toen zag ik dat de foto's van de zalm op de BBQ er niet bij zitten...komen misschien nog. :blush:
Anyways ik heb walnoot rookmot van BBQ King gebruikt.
De zalm heeft 11 a 12 uur in de rook liggen kwalmen B-)

Daarna nog 1,5 dag in de koelkast laten rusten...en toen:
smikkelen;
Snijden;
en vacumeeren.

Wat vinden jullie trouwens van mijn vacumeermachine?

Werkte verrekte goed.
De zalm is wederom H E E R L I J K.
Maar...wederom komt er erg veel vocht uit! Ik heb de zalm gesneden en in een bakje gedaan. 's Morgens stond de onderste zalm in een laagje vocht. De vorige keer had ik dat ook al. De 3 keren daarvoor niet...voor zover ik me kan herinneren. Iemand enig idee hoe dat kan :-/ :-/ :-/