Een tijdje geleden heb ik een cold smoke generator aangeschaft. Afgelopen weekend maar eens een groot stuk zalm op deze manier gerookt, volgens het recept van rookplankje.nl.
Zalm gepekeld in zout en suiker, aangevuld met whiskey en sinaasappelschil. Dit onder druk voor ca. 15 uur in de koelkast gezet. Daarnaast ongeveer 20 uur gedroogd en vervolgens 14 uur koud gerookt. Ik heb een combinatie van beuken en whiskey houtmot gebruikt. Daarna in kleinere porties 24 uur gevacumeerd alvorens een deel op te eten en een ander deel in te vriezen.
En dan hier de foto's
Stukje zalm met huid van 1200 gram
In twee stukken vanwege de grootte van de BBQ en de grootte van de plaat waarop de zalm ligt.
Klaar om te roken op de Weber
Na het roken een mooie kleur gekregen
Geportioneerd en klaar om nog 24 uur te rusten
En ook hiervan ??n stukje verwerkt tot kroketjes
Zalm gepekeld in zout en suiker, aangevuld met whiskey en sinaasappelschil. Dit onder druk voor ca. 15 uur in de koelkast gezet. Daarnaast ongeveer 20 uur gedroogd en vervolgens 14 uur koud gerookt. Ik heb een combinatie van beuken en whiskey houtmot gebruikt. Daarna in kleinere porties 24 uur gevacumeerd alvorens een deel op te eten en een ander deel in te vriezen.
En dan hier de foto's
Stukje zalm met huid van 1200 gram

In twee stukken vanwege de grootte van de BBQ en de grootte van de plaat waarop de zalm ligt.

Klaar om te roken op de Weber

Na het roken een mooie kleur gekregen

Geportioneerd en klaar om nog 24 uur te rusten

En ook hiervan ??n stukje verwerkt tot kroketjes