BasBQ
Beef en Steak

Korean BBQ buikspek op z'n Parijs'

 
 

Dennisvs

Kooltjesharker
Berichten
119
Bij mn vaste slager een mooi stukje buikspek gekocht, een ruime kilo.

Bij de toko Korean BBQ marinade gescoord en ruim een dag van te voren vet ingesneden en in de marinade ingezet. Ik deed er nog eentje verse knoflook bij, want anders stinkt de koelkast zo ☺️.
1000032502.jpg


Die avond maar gewoon aardappelen, groente vis gegeten:
1000032302.jpg


De starter had ik amper nodig, de kolen waren al heet. Stuk of 13 aangestoken en dan gaat die Weber meestal wel naar een 130 graden. Zo ook nu. Soms mag het gewoon in een keer precies goed gaan, heerlijk gevoel als hij precies aangeeft wat je wil zonder dat je nog aan de schuiven hebt gezeten.

Ik heb de vetkap heel even op smaakt gebracht en daarna heel even direct boven de kolen laten liggen. Daarna platesetter erin en 2 uur laten liggen, totdat hij richting de 75°C ging. Wel nog twee keer ingesmeerd met de marinade.

Daarna ingepakt, gaar laten stoven, opengezet en laten rusten. BBQ teruggezet naar directe opstelling, handjevol hete kolen erbij en champignons op een stokje gegrild (hadden gemarineerd in ketjapmarinade). Bao buns voor het eerst in de magnetron, en daarmee ook afgezworen om ze te stomen. Magnetron werkt gewoon veel beter. Bosuitjes snijden, Hoisinsaus erop en nog een frietje erbij uit de airfryer. Heerlijk!
1000032703.jpg

1000032660.jpg

Toetje was verse ananas gemarineerd in ahornsiroop, limoen en kaneel. 4 minuutjes per kant op de grill en bolletje ijs erbij. De borden gingen schoon weer naar binnen.
1000032674.jpg
 
Dat is een mooie maaltijd geworden zo, ziet er heerlijk uit!
 
Korean BBQ marinade van de toko. Water toevoegen, beetje verse knoflook. Heerlijk!
 
Korean BBQ marinade van de toko. Water toevoegen, beetje verse knoflook. Heerlijk!
Er zijn er behoorlijk veel bij de toko: voor bulgogi, voor galbi, enzovoort, en dan ook nog afhankelijk voor welke soort vlees. Voor varken en kip wordt daar eerder de pittige variant (die rooie, met gochujang) gebruikt, maar dat lijkt hier niet het geval. Tussen de merken zit ook nog het nodige verschil: sommige zijn Chinees en niet Koreaans, en ik heb er ook gezien waarbij aspartaam in plaats van normale suiker (of siroop) is gebruikt. Welke was het? :geek:
 
Lekker hoor!

Zie er allemaal prima uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan