BasBQ
Beef en Steak

Kookworst en rookworst invriezen?

anketje85

Tondelzoeker
Berichten
16
Hallo,

ik wil binnenkort (als het weer wat koeler wordt) rookworst en kookworst gaan maken, wat adviseren jullie rondom het bewaren?
De kookworst wil ik garen en roken en dan invriezen, kan dat?
Wat betreft de rookworst heb ik nog veel vragen, koud roken en dan garen in water of warm roken enz... en hoe om te gaan met invriezen?

Alvast bedankt voor het meedenken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
anketje85 zei:
Hallo,

ik wil binnenkort (als het weer wat koeler wordt) rookworst en kookworst gaan maken, wat adviseren jullie rondom het bewaren?
De kookworst wil ik garen en roken en dan invriezen, kan dat?
Wat betreft de rookworst heb ik nog veel vragen, koud roken en dan garen in water of warm roken enz... en hoe om te gaan met invriezen?

Alvast bedankt voor het meedenken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nog een vraagje, welke darm gebruiken jullie voor rookworst en voor kookworst?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik gebruik voor rookworst de gewone natuurdarm. Tot nu toe alleen warm gerookt, af laten koelen en gevacumeerd ingevroren.
Ik zou hetzelfde met de kookworst doen.
 
Heb zowel warm als koud gerookte rookworst geprobeerd, hoewel het voor de smaak naar mijn mening niet veel uit maakt, krijg je met warm roken gewoon een mooiere kleur op je rookworst.
verder is het ook makkelijker met opwarmen achteraf, hoeft maar enkele minuten in water van ~80 graden, terwijl een koud gerookte rookworst nog ~20 minuten moet garen.

Wat betreft invriezen; af laten koelen, even vacu?meren (indien je dat niet hebt even met een druk/sluit zakje in een kom water de lucht eruit drukken) en in de vriezer.

en gebruik natuurdarm van het Varken :)


 
Rookworst... heerlijk weer voor nu!  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan