BasBQ
Beef en Steak

Koningsdagmenu: MOINK balls, spareribs en brownie oranges

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Morgen wordt een mooie BBQ-dag, ik ga voor een driegangen low&slow-menu op mijn UDS met MOINK balls, spareribs (3-1.5-1) en brownie oranges. Het verslag volgt uiteraard, de ribbetje liggen momenteel te ontdooien in de koelkast, vanavond begint de pret dus al met het rubben :)

Ik ben er nog niet over uit of ik de brownie oranges op het rooster leg (op ongeveer 165 graden, als de ribs klaar zijn), of direct tussen de kolen. Iemand ervaringen met de tweede optie? Hoe lang duurt het dan, half uurtje ofzo?
 
Heerlijk menuutje, ik heb geen ervaring met de tweede optie maar mij lijkt dan dat je het niet meer mooi kunt presenteren.
Ik zelf zou hier dan ook niet voor kiezen maar je bent nooit te oud om te leren zeg ik maar zo
 
dat lijkt me wel wat. wordt een feestmaal is ik dat zo lees
 
Waar is dat feestje? Ik wil wel aanschuiven hoor, mocht je hulp nodig hebben bij het opeten van al dat lekkers.  B-)
 
Nou, daar ging-ie dan, mijn eerste 'driegangendiner' op de UDS... Voor het eerst MOINK balls gemaakt, en die waren echt heerlijk. ik kwam echter met 20 ballen en 2 ribs wel een probleem tegen op mijn mini UDS: ruimtegebrek, dus dat werd even stapelen :)

De ballen en de ribs zijn prima gelukt, maar de brownie oranges is een ander verhaal... Ik heb naast de UDS ook mijn Weber aangestoken om makkelijker op de 175 graden te komen, maar de browniemix deed er geen 3 kwartier over om gaar te worden, maar ruim 2 uur!! Ik had mijn eigen beproefde brownierecept gebruikt, waar ik genoeg van over had om ook als back-up brownies uit de oven te serveren (30 minuten op 180 graden, en klaar).

Dus voor de gasten gelukkig geen probleem, maar ik wilde niet opgeven, dus ging net zolang door tot de brownie oranges ook klaar waren ;) Na 2 uur dus uiteindelijk, en de smaak was heerlijk, maar de timing moet de volgende keer wel iets anders...

Uiteindelijk veels te druk geweest met van alles om genoeg foto's te maken, dus het is een kleine selectie geworden:

9059943E-8C15-4396-AB04-DEB9314C77D4_zpsiu9rn1cr.jpg


CBB6AAF6-7ECF-4A34-BB86-5937AC3B74B6_zpsoq4hscqs.jpg


6DAB9270-4C29-42AB-9F9C-C99006702823_zpse6kawzkg.jpg


0B8867BB-4412-4DC3-B6B7-900F1443AB9D_zpsgeu5003r.jpg

 
Mooi sessie!

Ik heb toevallig gister ook de brownie oranjes gemaakt en ik had precies dezelfde ervaring, ik ben na 1 uur en 15 minuten gestopt (ivm bedtijd van mijn jongste dochter), maar toen was het nog niet klaar maar niettemin wel lekker...
 
Daar heb je een lekker menu van gemaakt. En ook nog een oranje tintje er aan gegeven :)
 
Ziet er heerlijk uit allemaal hoor  :)
Brownies hoeven niet helemaal gaar te zijn hoor, een beetje soft in the middle is heerlijk.

Mac
 
Mac zei:
Ziet er heerlijk uit allemaal hoor  :)
Brownies hoeven niet helemaal gaar te zijn hoor, een beetje soft in the middle is heerlijk.

Mac
I know, maar het was na een uur helemaal niet gaar, ook niet de bovenkant, volgende keer gewoon 2 uur rekenen, dan komt het goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan