BasBQ
Beef en Steak

Kolen/briketten bij gasbarbecue

Manmeteenplan

Tondelzoeker
Berichten
2
Vanuit praktische overwegingen heb ik een gasbarbecue aangeschaft. Echter houd ik wel van de smaak die ontstaat op een kolenbarbecue. Bij anderen heb ik gezien dat ze ook wel eens kolen op een gasbarbecue leggen, maar dat wil ik met een gloednieuwe gasbarbecue eigenlijk niet gaan doen.

Ik heb inmiddels ook een rookbox aangeschaft, waarbij normaal houtsnippers in zouden gaan. Echter zit ik te denken of ik er niet ook gewoon eens een aantal briketten in zou kunnen doen om die smaak beter te krijgen.

De reden dat ik het in de rookbox wil doen is om de barbecue zelf beter schoon te houden.

Heeft iemand hier tips/ideeën over?
 
Voor zover ik weet geven houtskool en briketten niet de rooksmaak aan je vlees, dat moet je halen uit mot, snippers of chunks.
 
Ruud heeft gelijk.

Ik denk dat jij wel eens gezien hebt dat er zwarte lava stenen op zo'n gasser worden gebruikt. Die geven wat meer indirecte hitte. Geen rooksmaak. Kolen of briketten op een gasser is vragen om ellende. Niet doen.

Vul die smokerbox met hout chips voor een mooie rooksmaak aan je gerecht.
 
Sander = right
 
Ruud, Sander, De Buik en Peter hebben allemaal gelijk.
 
Geen grap, maar begin er niet aan dat je kolen op een gasbarbeque gaat gooien. Met een beetje pech dooft je vlam gedeeltelijk door het as en krijg je ophoping van het gas in je bbq. Als dat ontploft heb je een dik probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan