BasBQ
Beef en Steak

Kokkels op de grill

 

Lars

Kooltjesharker
Berichten
125
986a59fa5420a147f0c9db42735007ea.jpg

Gisteren heerlijk met de kids naar de dijk geweest. En wat kokkels geraapt. Dit vinden die jonge gasten een enorm interessante bezigheid.
Thuis de kokkels laten staan in zout water om ze vervolgens tot vervelens toe te wassen. Lente-ui, wortel en knoflook erbij gesneden en daarna de BBQ aangestoken.
8aef73d8373a2a1f7e74768ce3b5cdac.jpg

De kokkels erop totdat de eerste open beginnen te gaan en dan een folie er over.
20fee454b0de5a5c1e8ad26dab6dea43.jpg
4c22d8eb344596cd4b15c7a35bf7a355.jpg

Na een paar minuutjes van het vuur en dan maar heerlijk smikkelen met het gezin.
05490ecdab7c7a4d0aa1d98bc44d3d7b.jpg
f41df7c8f29c1579dbd079de6c3be341.jpg

Deze was zeker voor herhaling vatbaar!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Wouw, super lijkt me dit
 
Wonen we zo dicht bij het strand maar nog nooit gegeten  :blush: :-/
Vergelijk baar met mosselen?
 
Ziet er erg goed en smakelijk uit.

@ Hans Kokkels zijn ongeveer vergelijkbaar met Vongole (tapijtschelpen)
Maar als je mosselen lust ga je dit ook lekker vinden, de smaak is verfijnder dan mosselen.
 
Hans zei:
Wonen we zo dicht bij het strand maar nog nooit gegeten  :blush: :-/
Vergelijk baar met mosselen?
Persoonlijk vind ik deze lekkerder. Het heeft voor mij een prettiger bite. Je kunt deze dieren geloof ik alleen op plekken in de waddenzee en de oosterschelde vinden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Gaaf man. Dit lijkt me een mooi zomers gerecht. Dit ga ik ook eens proberen. Net als mosselen beide op de verlanglijst. Lekken in de DO.
 
@ Ewald.
Moet we ze zeker eens proberen.
 
Lekker hoor kokkels en leuk om samen met de kinderen te  doen 
Heb op Texel een keer met een visserijdag ook kokkels en van die zwaarden ( weet de naam niet meer )en mosselen in een mix gehad dat was best lekker
 
Scheermessen? ;)
 
SilverFox zei:
Scheermessen? ;)

Scheermesjes zijn  schelpen noemen ze ook wel Ensis, lijken op ouderwetse kappers scheermessen.
Nog nooit gegeten maar schijnen ook heel lekker te zijn.
 
Bedoelde eigenlijk die 'zwaarden' waar picosuma het over had, waarvan hij niet op de naam kon komen :)
 
Ik denk i.d.d. dat we het over dezelfde schelpen hebben. ;)
 
Yep dat was de naam scheermessen
 
Mesheften worden ze ook wel genoemd die scheermessen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan