BasBQ
Beef en Steak

Kogelbiefstuk en een ei

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Tot nu toe heb ik mezelf een beetje verwend met wat grotere stukken biefstuk voor een reverse sear, dus mijn gedachte was om maar eens een (goedkoop) kogelbiefstukje direct in een pan te doen, ook zodat ik de technieken wat beter onder de knie krijg. Dus: starter aan, kolen warm, gietijzer op laten warmen en toen het goed heet was kogelbiefstuk (met wat rub, daar had ik zin in voor de lunch) gebakken.

Dat was een tegenknapper (een tegenvaller en afknapper bij elkaar). Wat een taai ding werd dat. Ik denk dat het gewoon geen goede biefstuk was, maar goed, het was dan ook niet duur.

Met de restwarmte nog maar even wat eieren gebakken, die waren wel erg lekker.

signal-2023-08-07-140925_002.jpeg


signal-2023-08-07-140925_003.jpeg


Les voor volgende keer: gewoon een beter stuk vlees kopen en de goedkope biefstukjes laten liggen, tot ik een keer een vleesmolen heb.
 
Alles draait om de kerntemperatuur, alhoewel het ook een slecht stukje vlees kan zijn.

Heb je geen foto als hij gesneden is? Dan zien we al wat meer.
 
Alles draait om de kerntemperatuur, alhoewel het ook een slecht stukje vlees kan zijn.

Heb je geen foto als hij gesneden is? Dan zien we al wat meer.

Ah, nee, vergeten te maken. Hij was mij te rare, daarna nog even snel geschroeid om 'm iets verder te krijgen, maar ook medium was het gewoon niet lekker.
 
Ah, nee, vergeten te maken. Hij was mij te rare, daarna nog even snel geschroeid om 'm iets verder te krijgen, maar ook medium was het gewoon niet lekker.
Dat is dan heel vreemd. Ik wilde zien dat hij niet te ver was gegaan, maar blijkbaar niet.

Dan beetje pech gehad vermoed ik.
 
Waar had je die gehaald? Want goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Toen ik net op mijzelf was kocht ik vroeger biefstuk van de Hema die vacuum was verpakt.

Was natuurlijk niet zo goed als een goede steak van de betere slager maar was toch wel erg lekker, niet taai en goed te bereiden in een koekenpan.
 
Waar had je die gehaald? Want goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Toen ik net op mijzelf was kocht ik vroeger biefstuk van de Hema die vacuum was verpakt.

Was natuurlijk niet zo goed als een goede steak van de betere slager maar was toch wel erg lekker, niet taai en goed te bereiden in een koekenpan.

Deze kwam bij Plus vandaan. Ik denk dat het gewoon geen mooi stuk was, ook wat pezig. Ach ja, in ieder geval wel genoeg eiwitten binnen gekregen.
 
Deze kwam bij Plus vandaan. Ik denk dat het gewoon geen mooi stuk was, ook wat pezig. Ach ja, in ieder geval wel genoeg eiwitten binnen gekregen.
Vervelend! Onze ervaring met plus vlees is juist weer erg goed tov andere supers :) ik kan je overigens nog wel meegeven dat ik onlangs een ezeltje van de makro ook niet lekker kreeg. Dus soms is het gewoon bad luck.
 
Vervelend! Onze ervaring met plus vlees is juist weer erg goed tov andere supers :) ik kan je overigens nog wel meegeven dat ik onlangs een ezeltje van de makro ook niet lekker kreeg. Dus soms is het gewoon bad luck.

Mijn ervaringen met Plus zijn niet altijd goed geweest, maar de biefstuk van "Boerentrots" is meestal wel prima. Deze hebben ze bij de lokale Plus (vrij klein, niet het volledige assortiment lijkt het) eigenlijk alleen als ze in de aanbieding zijn (dus t/m gisteren), maar de laatste keer waren die wel erg dun. Dus ja, af en toe is het pech hebben. Maar goed, dan heb ik dus een excuus om het een keer over te doen :geek:
 
Als ik jou was Arie zou ik eens online bij een slager een mooi stukje kopen. Dan krijg je vaak veel mooiere stukken als in de supermarkt. Daarnaast is de supermarkt vaak erg duur met vlees. Zeker als ze er een mooie naam aan kunnen hangen.
 
Als ik jou was Arie zou ik eens online bij een slager een mooi stukje kopen. Dan krijg je vaak veel mooiere stukken als in de supermarkt. Daarnaast is de supermarkt vaak erg duur met vlees. Zeker als ze er een mooie naam aan kunnen hangen.

Ja, dat staat op de planning. Ik winkel af en toe ook bij een goede lokale slager, maar de supermarkt is een heel stuk dichterbij. Zojuist een ossenhaas gedaan van de supermarkt en die was heel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan