Vorige week mijn examen afgelegd voor mijn Knorretje stickertje. Dankbaar heb ik gebruik gemaakt van het wedstrijd recept van Noskos. De beoordeling is aan de jury, dat zijn jullie dus.

Eerst alles verzameld.

Injecteren met de injectiemix. Mijn vrouw, werkzaam als verpleegkundige, had gelukkig nog wat spuiten liggen. Wel belangrijk dat het grove zout goed is opgelost anders komt het niet door de naald.

En zo is die dan een nachtje in de koelkast gegaan.

Ik had de q alvast voorbereid. Dat scheelde de ochtend daarna weer.
Toen 's morgens om 7.00 uur de wekker ging wist mijn vrouw het zeker. Die is behoorlijk verslaafd aan het raken.

Na 4 uurtjes in de glaze.

Laten rusten....

Klaar om te pullen. Spannend!

...en het eind resultaat.
Ik heb ervan genoten. Gelukkig nog niet perfect. Ik denk dat het malser en zachter kan. Bovendien was ik iets te zuinig met de eindsaus geweest. Ook had ik het nekkie niet goed ingepakt in de folie terug op de q gedaan. Het kostbare sap was zo mijn q ingedropen, zo kwam ik later achter. Al met al reden genoeg om hem snel nog een keer te proberen.
Ik wil hem overigens ook een keer proberen te maken met shoarma kruiden. Ik ben dol op shoarma. Het zou toch wat zijn als ik iets vergelijkbaars van de q kan halen.
Dank voor het kijken. Alle opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.

Eerst alles verzameld.

Injecteren met de injectiemix. Mijn vrouw, werkzaam als verpleegkundige, had gelukkig nog wat spuiten liggen. Wel belangrijk dat het grove zout goed is opgelost anders komt het niet door de naald.

En zo is die dan een nachtje in de koelkast gegaan.

Ik had de q alvast voorbereid. Dat scheelde de ochtend daarna weer.
Toen 's morgens om 7.00 uur de wekker ging wist mijn vrouw het zeker. Die is behoorlijk verslaafd aan het raken.

Na 4 uurtjes in de glaze.

Laten rusten....

Klaar om te pullen. Spannend!

...en het eind resultaat.
Ik heb ervan genoten. Gelukkig nog niet perfect. Ik denk dat het malser en zachter kan. Bovendien was ik iets te zuinig met de eindsaus geweest. Ook had ik het nekkie niet goed ingepakt in de folie terug op de q gedaan. Het kostbare sap was zo mijn q ingedropen, zo kwam ik later achter. Al met al reden genoeg om hem snel nog een keer te proberen.
Ik wil hem overigens ook een keer proberen te maken met shoarma kruiden. Ik ben dol op shoarma. Het zou toch wat zijn als ik iets vergelijkbaars van de q kan halen.
Dank voor het kijken. Alle opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.