BasBQ
Beef en Steak

Klopt dit wel?

Bigpapa

Tondelzoeker
Berichten
7
Ik heb een grill Guru gekocht bij Hornbach.
Uitgepakt kom ik tot 3 dingen en ik weet niet of het hoort. Vandaar deze vraag, misschien weten jullie of dit hoort.
1 Margrietschijf zit erg los. Zo los dat je de schuif 0.5 cm kan optillen.
2 De onderste ventilatie moet daar geen gaatjes ventilatie ook bij zitten. ( zie foto)
3. De platte setter gaat er naar op een manier om anders klemt ie in de pot.
Volgens mij moet je die toch op allerlei manieren erin kunnen zetten.
Ben nog erg groen hierin.
Anders had ik ermee terug.
Dank jullie alvast.

IMG_20210807_193942.jpg
 
Hallo! Over punt 2: nee, niet altijd. Dit zie je soms wel eens, maar zeker niet bij elke kamado. Ik weet zo niet of die bij de GG standaard is, dat zou je in de omschrijving of op foto's kunnen terugvinden.

Heb je foto's van 1 en 3? Anders is het lastig om te helpen..
 
@Spekkie k heb wat foto's voor je genomen.
Bij de foto met mijn vinger er onder heb ik hem verdraaid en past ie niet meer in de vuurring. De Margrietschijf zit met een popnagel aan elkaar. Dit hadden ze beter met bout en moer kunnen doen.

IMG_20210808_003844.jpg
 
Margrietschijf is niet oké. Die inkeping voor de platesetter hebben meerdere kamado’s. Soms zit het ook verwerkt in de metalen ring die alles bij elkaar houdt.
Check desnoods in de winkel of je daar ook deze zaken ziet. Mocht dit niet het geval zijn dan ruil je hem om.

Edit:
Site van Hornbach en Grill Guru gecheckt, daar zie ik dat rooster wel zitten bij de onderste luchtinlaat. Ik zou de kamado omruilen voor een ander.
 
Heren bedankt voor jullie input. Stel ik zeer op prijs.
Ben terug geweest, en idd ze gingen ook kijken en vinden dit ook niet zoals het moest zijn. Toen kwam er een afdelingshoofd kijken en die vond het erg raar. Het model wat ik had was het allernieuwste model met verbeteringen. We haalden nog een nieuwe die open en exact hetzelfde. De verkoper haalde onderop nog een model van vorig jaar te voorschijn. Dit model was zeer compleet en ook beter afgewerkt. Alles was gecoat en veel zwaarder. De vuurring hebben we vergeleken en het nieuwe model was veel lichter. Ik heb nu het oude model mee genomen en ben zeer tevreden. Ga geen reclame maken maar je wordt bij het bedrijf erg goed geholpen.

IMG_20210808_135515.jpg
 
Netjes opgelost. Maar als die oude straks op zijn blijven de kneusjes helaas over.
 
Lijkt haast wel of iemand er eentje terug gebracht heeft, maar van te voren de topvent en de schuif onder vervangen heeft door goeiekope rommel. Want dat is echt niet de standaard topvent GG op die eerste foto van jou.
 
Denk dat het meer te maken heeft met de verkeerde bezuiniging op het product. Maar ik heb wel een mail geschreven maar Grill Guru met deze problemen. Zou toch jammer zijn als dit klanten gaat kosten.
 
Netjes opgelost voor je, nu “vies” maken😉

eens zien of er een antwoord komt
 
Terug
Bovenaan Onderaan