BasBQ
Beef en Steak

Kleine vraag over frikandel burnt end

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Vandaag geef ik een kleine workshop waarbij een livar procureur wordt omgevormd tot een heerlijke Pulled pork.

Ergens wil ik of als lunch of als apperatief frikandel burnt ends erbij maken. Die kunnen er op een gegeven moment naast het varken op de Q.

Nu lees ik dat bij het karameliseren in de saus de temperatuur op 175c moet wat aan de hoge kant is voor de procureur. Kan ik als ik wat meer de tijd neem de temperatuur ook rond de 110-120c houden?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Ja dat kan, is net als met spareribs, bij de 3 2 1 doen ze dat bijna een uur. Bij de Easterwood methode is de temp hoger en dan dus maar een kwartier.
 
Inderdaad wat Frits zegt, het kan wel, je zult alleen iets meer geduld/tijd moeten nemen.
 
Haha, lieve jongen, het gaat hier over een paar stukjes frikandel die je in een sausje iets inkookt en kleverig maakt... straks ga je nog vragen wat de juiste cuisson van de frikandel is? Haha, veel succes met de workshop makker, zal best lukken!
 
Frikandel is hier een hooggeplaatst product ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Haha, lieve jongen, het gaat hier over een paar stukjes frikandel die je in een sausje iets inkookt en kleverig maakt... straks ga je nog vragen wat de juiste cuisson van de frikandel is? Haha, veel succes met de workshop makker, zal best lukken!
Ze zijn heel groot genoeg voor een kern temperatuur probe
 
Waarom heb ik hier nou helemaal niets mee? Een frikandel hoort gewoon uit het vet te komen met speciaalsaus.

Wil je culinair doen? Bak dan de uitjes in je skillet op je Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan