BasBQ
Beef en Steak

Kleine Knorrie op de Monolith

 

CoinStorm

Sprokkelaar
Berichten
38
Laatst bij een bestelling (om de verzendkosten niet te betalen) een stuk van 1,2 kilo procureur besteld.
Nou was de procureur wel wat duurder dan de verzendkosten, maar zo kon ik het wel verantwoorden naar de baas!

Gisteren was het zo ver. 's Ochtends om 9u ingesmeerd met mosterd en in de rub gezet en om kwart over 10 op de Monolith.
IMG_20230910_104033.jpg


Samen met de nieuwe aanwinst (Meater +) ging het best wel goed! Ik begon te mikken op een temperatuur van ongeveer 105-110.
Helaas te vroeg de onderste schuif wat open gegooid om ervoor te zorgen dat de Q in ieder geval naar de 105 zou komen en hierdoor schoot ie door naar de 130.

IMG_20230910_105319.jpg


3 uur later eenmalig ingesmeerd met BBQ saus, dit was achteraf gezien een goed idee. Hierdoor kwam er net wat meer smaak op de bark.
Die was al wel erg goed met alleen maar kruiden maar die saus was nog een mooie aanvulling.
IMG_20230910_132951.jpg


Na een uurtje of of 4 begon de stall rond een graad of 75 intern. Die heeft uiteindelijk een dikke 4u geduurd (waar de baas wat minder blij mee was want die had honger). Met 2 uur in de stall de knor ingepakt in dubbele laag aluminiumfolie om het hopelijk iets sneller te laten gaan. Geen idee of dat nou geholpen heeft maar het was wel lekker sappig uiteindelijk. Na een kleine 9 uur (kwart voor 9 's avonds) tikte de thermometer 93 graden aan en was de prik test boterzacht.
Op een wit bolletje was dit denk ik wel mijn beste creatie tot nu van de Q. HEERLIJK! Boterzacht, lekker smeuïg en met een klein laagje mayo hemels! Al met al zeer geslaagd! De baas was ook zeer tevreden, al had het van haar wel wat eerder op de avond gemogen dus volgende keer maar wat eerder beginnen.

IMG_20230910_195210.jpg
IMG_20230910_195701.jpg
 
Ziet er goed uit, heb het zaterdag ook gemaakt BBQ om 06.00 aangestoken en om 06.45 procureur op het rooster rond 17.00 klaar voor de pull
 
Mooi werk, volgende keer eerder inpakken, zeker bij een kleiner stuk. In de stall verlies je alleen vocht, dat wil je niet.
Gefeliciteerd met je knor.
 
Mooi werk, volgende keer eerder inpakken, zeker bij een kleiner stuk. In de stall verlies je alleen vocht, dat wil je niet.
Gefeliciteerd met je knor.
Ah kijk, dit zijn nog eens goeie tips! Dank je wel!

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
 
Proficiat met de knorrie award.
Lekker.
 
De baas uiteindelijk tevreden daar draait het om. Gefeliciteerd met je knorretje🐷
 
Terug
Bovenaan Onderaan