BasBQ
Beef en Steak

Kleine brisket 1e keer.

 
 

BdeV

Sprokkelaar
Berichten
29
Vandaag lag er een mooie brisket klaar van de lokale slager als zijnde wagyu.
Kleine 2kg dus heel lang zou het niet hoeven.

Gisteren een beetje mosterd er over + een beef rub die mijn wederhelft uit Duitsland had meegenomen.
Alles een nachtje in de folie en na alle verplichtingen vanochtend de kamado aangestoken.

Rond 13:00 alles op temp (115°C). 2 stukjes appelhout er bij en de lap op het rooster.

Ik kreeg de bark niet heel droog? Komt dat door de mosterd?
Toen de kerntemperatuur op 71 graden zat alles ingepakt in butcher paper (jaja ik weet et folie kan ook maar ligt een rol dus die mot ook op)

Bij 94°c gaan prikken.
Het ene stuk was boterzacht en het andere wat steviger.
Uiteindelijk toen het meeste zacht was maar in vers papier verpakt en de koelbox in voor een goed uur.
Ondertussen lekker aardappels gepoft, salade gemaakt en kruidenboter voor bij de aardappels.

Al met al een goed smakend stuk vlees (de rest natuurlijk ook) alleen het vetste stuk was echt super mals en vochtig en het wat minder vette deel was toch iets droger.
Volgende keer maar een groter stuk proberen en misschien wat injecteren?

Foto's:

IMG20230625131554.jpg


IMG20230625152415.jpg


IMG20230625161737.jpg


IMG20230625172738.jpg


IMG20230625172748.jpg
 
Zou het niet droog geworden zijn doordat het een langwerpig, puntig stuk is?
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Mooi hoor! Ik wil m volgende week gaan maken, maar ben ook nog niet over het recept uit, waren de smaken goed?
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Mooi hoor! Ik wil m volgende week gaan maken, maar ben ook nog niet over het recept uit, waren de smaken goed?
Smaken waren prima!
Echt heerlijk. Misschien een iets mildere mosterd nemen of gewoon met olie insmeren om de rub te laten plakken. Of maak zoals Noskos een slather voor er over.
Mijn broertje zweert bij alleen peper, zout en knoflookpoeder.
Maar iedereen heeft zijn eigen smaak 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan