BasBQ
Beef en Steak

Klein knorretje

bakkertje72

Vuurmaker
Berichten
93
Hallo mede BBQ'ers

Vanavond Knorretje in de rub gezet,
En hij/zij gaat morgen ochtend om 07.00 op de bbq.

207eccc9c9191f67d39ce8c05ff502ac.jpg


Rest van de foto's komen nog morgen




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nice, have fun
 
lekker hoor, altijd leuk dit, alleen eet hij liever een appel  ;)
 
Dit alcoholistische biggetje had het nooit gered in het wild :D
 
lekker bezig!!!
handig dat blikje, ik had het met een prop alufolie geprobeerd (om dan later de appel erin te doen bij het serveren) maar met het garen en het krimpen van het vlees was dat toch verder ingedrukt. een blikje is wel zo makkelijk  ;)
ga je de huid ook eten (crackling) of haal je die eraf?
 
Als het zo ver is knip ik hem voor de helft open , dat krokant bakker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er gaaf uit. Wil zelf ook nog een keer zoiets proberen alleen vinden de vrouw en kinderen dat nog niet zo'n strak plan.


Die van jou ziet er in ieder geval al goed uit. Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Maccie zei:
Dat ziet er gaaf uit. Wil zelf ook nog een keer zoiets proberen alleen vinden de vrouw en kinderen dat nog niet zo'n strak plan.


Die van jou ziet er in ieder geval al goed uit. Ben benieuwd naar het resultaat.

Hier hetzelfde. Als ze kunnen zien dat het een beest is (zowel voor varken, vis, gevogelte) dan krijg ik dat niet over de b?hne.
 
Resultaat van Knorretje

0ebce33a1961f53db00bd7bc38297c25.jpg


Was goed sappig / mals , maar niet wat ik van verwacht had.
Misschien komt het omdat dit een klein exemplaar was 6kg ??

Dan prijs technische gezien ten opzichte van de hoeveelheid vlees is het een beetje tegen gevallen.

Dan liever 2 mooie stukken bosten butt voor de held van het geld.

Het was in iedergeval leuk om het een keer gedaan te hebben

Groetjes van ......


60aa76e3828d9c74354893666f577abc.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ziet er goed uit! ja er zit inderdaad niet zoveel vlees aan zo'n biggetje... en het is een hoop gepulk en gepeuter. toen ik er 1 maakte en de gasten vonden dat hij 'op' was, heb ik de dag erna nog een uur lang vlees van het karkas geplukt en er nog zeker drie keer van gekookt voor ons (2 personen). alleen al de hele nek en kaak (wangetjes) waren feitelijk niet aangeraakt kan ik me herinneren.
maar het vlees is wel heel zacht en plakkerig van de gelatine toch? geen enorme smaak maar door de textuur (en het spektakel) vind ik het toch wel bijzonder om te serveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan