BasBQ
Beef en Steak

Klein gerecht op een te grote BBQ

 

Nitro

Sprokkelaar
Berichten
48
Hallo BBQers,

Hierbij heb ik een vraagje (mocht ik in het verkeerde draadje dit hebben gepost graag verslepen), maar ik ben al geruime tijd trotse eigenaar van mijn Grill Guru L maar nu komt het met regelmaat voor dat ik alleen thuis ben en toch een stukje vlees wil maken op de Q of wat er op de Q moet is minimaal, maar vindt het zonde om de hele kolenmand te vullen voor dit beetje.

Hoe lossen jullie dit op?
Gebruik je dan maar de helft van de kolenmand of heb je tweede Q ernaast staan voor de kleine of 1 mans gerechten?

Ik hoor het graag.
 
Steek hem altijd gewoon aan.
Als je klaar bent schuiven dicht en hij gaat uit.
Of je zet een WGA erlangs of kleinere kamado
 
Herkenbaar, ik gebruik dan ook vaak de WGA als ik maar een paar kleine dingetjes heb. Verder doe ik eigenlijk altijd de kolenmand helemaal vullen. Door je schuiven te sluiten dooft het vuur toch. Bij de volgende cook vul ik dan de mand weer tot de top.
 
Eigenlijk een ideaal moment om een WGA te kopen: "Ja, maar onder aan de streep is het goedkoper dan steeds de kolenmand in zn geheel te vullen!" is een argument dat hier zn werk heeft gedaan....
 
Meerdere hebben het al gezegd en het was ook mijn suggestie. Koop een WGA 😂
 
Eigenlijk een ideaal moment om een WGA te kopen: "Ja, maar onder aan de streep is het goedkoper dan steeds de kolenmand in zn geheel te vullen!" is een argument dat hier zn werk heeft gedaan....

Met dat argument heb ik een mini kamado er naast gezet voor de kleine hapjes en de wga bewaard voor: ‘op vakantie wil je toch ook lekker eten, schat?!’
 
Wat een mooie hobby hebben we toch.

Daarom staat er hier een mini kamado langs, ook gaat regelmatig de weber 57 aan voor dit soort dingen de dan weer niet op de mini passen.

De wga is pas net onderdeel van de uitrusting, die heb ik hier nog niet voor kunnen gebruiken.
 
Een kamado is zo zuinig dat je hem ook gewoon voor een klein gerecht kan gebruiken. Na afloop gewoon alle schuiven dicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Te Groot? Gewoon meer eten! :cool:
 
De kamado gaat gewoon aan voor twee smashburgers. klaar? schuiven dicht en volgende keer gewoon weer opstoken..
 
De kamado gaat gewoon aan voor twee smashburgers. klaar? schuiven dicht en volgende keer gewoon weer opstoken..
Maar gooi je basket dan helemaal vol of vul je deze dan maar voor de helft (halverwege of een scheidingsgrill er tussen en dan maar een zijde vullen?

Ik heb het gevoel als ik hem aan zet voor 1 gerechtje dat die dan voor dat die helemaal gedoofd is een heel deel van mijn kolen op heeft gemaakt o_O
 
Hier gaat hij ook vaak aan voor iets kleiners. Die jongens zijn inderdaad wel zuinig met hun houtskool. Kijk maar eens wat er nog overschiet na de sessie.

Gewoon de mand helemaal vol doen. Daar kan je wel een paar sessies mee verder.
Na enkele gerechten gewoon weer bijvullen tot hij weer vol is.
 
Beste Nitro.
Ik gebruik ( gekocht bij Ikea of kringloop ) een bestek bak zie foto.deze vul je natuurlijk met kolen.
Een kleine hoeveelheid kolen en warmte heb je ook nodig om koud te roken.
Voor te grillen plaats je de bak direct of indirect naar het vlees , plaats het rooster hoger of lager.
IMG_0535.jpeg
 
Maar gooi je basket dan helemaal vol of vul je deze dan maar voor de helft (halverwege of een scheidingsgrill er tussen en dan maar een zijde vullen?

Ik heb het gevoel als ik hem aan zet voor 1 gerechtje dat die dan voor dat die helemaal gedoofd is een heel deel van mijn kolen op heeft gemaakt o_O
Als alle schuiven dicht zijn is er al heel snel geen zuurstof meer die nodig is voor verbranding. dus zullen de kolen niet verder branden. ik gooi m inderdaad gewoon vol en gebruik de kolen bij de volgende sessie weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan