BasBQ
Beef en Steak

KJoe's eerste short ribs.. met een side chicky erbij..

 
 

Kevin_v

Tondelzoeker
Berichten
18
Mijn ouders kwamen langs om te eten, een goede reden om (voor mij) weer eens wat nieuws uit te proberen!

Short ribs!

2 ribbetjes van bij elkaar ongeveer 2,3 kg. De avond ervoor heb ik de ribs schoongemaakt en in de rub gezet volgens het recept van Noskos.

IMG_20200821_224341.jpg


De volgende ochtend bij tijds begonnen met de Q richting 120 graden te brengen, de ribs erop gelegd en twee mooie chunks hickory erbij gedaan.

IMG_20200822_104209.jpg
IMG_20200822_141303.jpg


Na 3.5 uur zaten de kruiden netjes vast op het vlees en heb ik de ribs ingepakt in bakpapier.
Daarna heb ik de ribs naar 91 graden laten garen, waarna ze perfect waren.

IMG_20200822_190943.jpg
IMG_20200822_191159.jpg


We kregen spontaan nog een paar eters erbij, dus heb ik nog wat sticky chicken wings erbij gemaakt gebaseerd op dit recept. Zelf heb ik daar 2 soorten bbq saus voor gebruikt: smokey en chipotle variant en maple siroop in plaats van honing. Om de ribs genoeg tijd te geven om te rusten heb ik de wings op een lagere temperatuur laten garen en heb er een klein beetje rookhout bij gedaan. Op het laatst nog even op een wat heter vuur de wings gegrild, ik vind het lekker als het suiker in de saus van de kip iets gekarameliseerd is.

IMG_20200822_185853.jpg


Een gevuld paprikaatje met wortel, ui, courgette en parmezaanse kaas, wat zoete aardappeltjes uit de oven (geen ruimte meer op de Q :-( ). Afgetopt met een lekker wijntje! Wat wil je nog meer :).

IMG_20200822_191843.jpg
 
Hoe lang heeft de hele sessie short ribs geduurd?
Volgens mij zijn ze er rond 11:15 op de Q gegaan en rond 18 uur eraf. Dus 8 uurtjes op de Q en nog een uur rusten..
Het schoonmaken en rub is ook even een klusje, dus gok bij elkaar 10 uurtjes.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Wat een verwennerij
Jij gaat vaker spontane eters krijgen.
 
Haha hopen dat ze niet meelezen

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit allemaal ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan