BasBQ
Beef en Steak

KJ advies

daar ben ik het volledig mee eens, denk alleen dat ze er bij KJ anders over denken :D
Ik bel maandag de transporteur even om te kijken wanneer ze hem gaan brengen. Als dit om wat voor reden te lang gaat duren ga ik klagen bij de winkel, maar verwacht eigenlijk dat hij maandag gewoon komt.
Waarom zou je de transporteur moeten bellen , je deal staat met je leverancier van de kamado . je weet ook niet wat de transporteur aangeleverd krijgt en wanneer toch.
 
Waarom zou je de transporteur moeten bellen , je deal staat met je leverancier van de kamado . je weet ook niet wat de transporteur aangeleverd krijgt en wanneer toch.
Dit was voor verduidelijking van de track en trace. Ik zou initieel vrijdag iets geleverd krijgen volgens die track en trace maar toen kwamen ze niet. Nu kan ik de leverancier bellen, maar die gaat mij of weer verwijzen naar de transporteur of doet er een dag over om mij te laten weten wanneer het dan wel zou komen. Ik wilde gewoon weten of ik weer een dag thuis moest zitten of niet, kost mij het minste kruin om even zelf te bellen.
 
Hopelijk komt het allemaal goed. Dit Is allemaal zwaar balen
 
Vanmorgen stond er ineens een onderstel bij de voordeur, schijnbaar was het toch wel mogelijk om het snel te leveren. Vanuit kamado express wel netjes excuses gekregen en toezegging dat ze het snel zouden oplossen. Hoe dan ook de importeur had het ondertussen al zelf opgelost. Kamado express heeft ook meteen een klacht ingediend over de afhandeling. En wat doe je dan als je “eindelijk” een kamado hebt?

EC963D86-ABCA-419E-9CD6-46FC91CC2656.jpeg
 
Snel vies maken, en nu zelf dat spitje erbij bestellen, dat schijnt het beste te werken tegen de geleden stress
 
Snel vies maken, en nu zelf dat spitje erbij bestellen, dat schijnt het beste te werken tegen de geleden stress
hmmm BBQ vlees en bier.

Heb even een proefrun gedaan, wel gemerkt dat wanneer je niet goed oplet het ding nogal door kan schieten met gevolg je hem eigenlijk niet meer terug krijgt in temperatuur. Had ook de thermometer niet aangesloten dus het was te verwachten. uurtje geleden de schuiven dichtgezet en afwachten tot hij weer wat is afgekoeld. Dan nogmaals aansteken en rookhout erop. Ga meteen rookworst maken voor bij de andijviestamppot. Heb nog lekkere varkensworst liggen,. Uurtje roken op 125 zou voldoende moeten zijn verwacht ik, we gaan het zien.
Biertjes moeten maar wachten tot vrijdag wanneer de vakantie begint
 
Terug koelen valt niet mee
Goed in de gaten houden bij het verwarmen. Succes
 
Terug koelen valt niet mee
Goed in de gaten houden bij het verwarmen. Succes
ja klopt, hij blijft nu al een tijdje op 125 hangen. Het is niet zozeer dat ik de warmte kwijt wil, maar gewoon de kooltjes uit zodat ik weer overnieuw kan beginnen. Ach ja in het ergste geval rook ik de worst op een hogere temperatuur. Eerste keer hoeft niet perfect te zijn :D
 
Super gaaf dat het uiteindelijk allemaal is goed gekomen. Nu lekker gaan genieten van je monster machine!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Bij mijne ook al willen merken dat de temp naar omlaag halen niet zo vlot gaat :D
Als ik na mijn searen op 270 a 300° ben geweest en direct erna de schuiven dicht zet, dan zit hij 1,5u later nog steeds in de koepel met 150°.
 
Vanmorgen stond er ineens een onderstel bij de voordeur, schijnbaar was het toch wel mogelijk om het snel te leveren. Vanuit kamado express wel netjes excuses gekregen en toezegging dat ze het snel zouden oplossen. Hoe dan ook de importeur had het ondertussen al zelf opgelost. Kamado express heeft ook meteen een klacht ingediend over de afhandeling. En wat doe je dan als je “eindelijk” een kamado hebt?

Bekijk bijlage 6418
Zijn de beroerdste nog niet in Kaatsheuvel 👌
 
Gefeliciteerd met je Big Joe 3 man :love: geweldig bruut apparaat! Ik zat toen ook sterk te twijfelen tussen de KJ Classic 3 en Big Joe 3. In een winkel gaan kijken en ik vond die Big Joe 3 machtig mooi, maar ook wel heel heel HEEL erg groot. Haha. Inmiddels heb ik naast mijn Weber Mastertouch ook een Kamado Joe Junior staan, dus flexibel ben ik wel. Die KJ Junior stond op de wishlist om ook op vakantie mee te nemen of naar vrienden of naar een meertje/strand. Wat een hobby is het toch!

Jouw verhaal klinkt me trouwens wel heel bekend in de oren haha. Vorig jaar de Classic 3 aangeschaft bij Vuur en Rook en daar vond ik de firebox toen te wankel van. Contact gehad met Vuur en Rook en zij hebben het toen geregeld voor mij: de KJ 3 werd omgeruild en ik mocht tot die tijd de andere KJ 3 lekker vies maken, want ik mocht niet de dupe ervan worden en moest maar lekker gaan genieten van de grote aanschaf. Blij dat het zo geregeld kon werden. Echt top service van Vuur en Rook ook!

En toen begon bij mij hetzelfde irritatie puntje. Omruil werd vanuit KJ NL geregeld via een transporteur (ik gok zomaar dezelfde), maar die zijn uiteindelijk denk 3 keer voor niets langs geweest. Haha. En ik dus voor niets thuis gebleven van werk (iets minder haha). De ene chauffeur gaf aan dat ze de kamado alleen beschermd in de doos mee konden nemen, de volgende kwam met een wagen zonder laadklep en de 3e ben ik alweer vergeten. Inmiddels had ik tussendoor wel een nieuwe KJ 3 geleverd gekregen, maar stond de oude KJ 3 nog een tijd in huis. Haha. Weer bij Vuur en Rook aangegeven dat het ophalen steeds mis ging en zij hebben toen even flink tegen Kamado Joe NL aan lopen trappen om het goed te regelen voor mij. Uiteindelijk is KJ NL heel netjes geweest door de KJ zelf op te komen halen en het te regelen, hebben ze nog even de tijd genomen om wat dingen uit te leggen over de kamado en kreeg ik het gietijzeren rooster, de gietijzeren plaat en de Chicken stand tussendoor al door KJ NL toegestuurd ter compensatie. Die 2 gietijzeren roosters wilde ik al eens aanschaffen, dus dat kwam mooi uit ;-). Uiteindelijk een gelukkig bij een ongeluk en nog iedere dag enorm blij met de KJ Classic 3.

Mijn case was toen voor KJ NL reden om langs te gaan bij de transporteur om eens om tafel te zitten dat deze manier van werken echt niet kan. Ik weet niet of ze nog steeds dezelfde transporteur (Dachser) gebruiken, maar zo te lezen gaat het nog steeds wel eens mis 😅

Maar wanneer je de KJ de eerste keer aansteekt ben je al dat ongemak zo vergeten! Nu is het enkel nog maar genieten geblazen.

Nou staat een Joetisserie ook nog op mijn wensenlijst. Misschien moeten we samen even horen of we korting kunnen krijgen bij KJ NL? 😂😂😂
 
Inderdaad dachser is de transporteur. Ik irriteerde me vooral aan de communicatie met de klantenservice. Ik denk dat de mevrouw het allemaal wel goed bedoelde enzo, maar ik wilde gewoon duidelijkheid hebben, “wanneer wordt het geleverd” “hoe zit het met versturen etc..” maar kreeg alleen antwoorden als “je krijgt een keer een track en trace opgestuurd” “moet je met de transporteur overleggen”.
Toen het met het onderstel misging is er ook niet eens sorry gezegd.

Heb tot op heden ook niets meer gehoord van KJ, maar zal vast nog wel komen
 
Belangrijkste is uiteindelijk dat het rode monster nu bij je thuis staat te shinen :) !

Voor de twijfelaars over het extra geld voor een KJ Classic 3 was voor mij ook doorslaggevend dat er een kick ash basket in zit én nóg belangrijker dat de zijtafels bestand zijn tegen hete pannen.
 
Belangrijkste is uiteindelijk dat het rode monster nu bij je thuis staat te shinen :) !

Voor de twijfelaars over het extra geld voor een KJ Classic 3 was voor mij ook doorslaggevend dat er een kick ash basket in zit én nóg belangrijker dat de zijtafels bestand zijn tegen hete pannen.
Idd, komt ook heel mooi uit dat hij ook net voor mijn vakantie is opgelost. Kip licht ondertussen al te ontdooien, in de koelkast licht buikspek te pekelen. In het weekend komen de buren bbqen, volgende week denk ik pizza 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan