BasBQ
Beef en Steak

Kipsalon van de rotisserie

 

Chrisje72

Sprokkelaar
Berichten
46
Al een tijdje lagen 2 kilo pakken kipdij filet van een goeie slager in mijn vriezer in de weg, en ik heb bij mijn kamado en rotisserie gekregen die ik nog nooit gebruikt had, dus ik wilde vandaag een soort döner van kipdijfilet maken.
Gisteren het vlees ontdooit, vandaag ingesmeerd met olie en zelfgemaakte Noskos basisrub.
Uurtje of 4 in de koelkast laten marineren en daarna aan het spit geregen.
ce2e51253d73d7e2f33ac496074f6a16.jpg
Gekeken hoe het apparaat werkt, vlees goed verdeeld en daarna de bbq aangestoken. Even zitten suffen en de temperatuur zat al op 200 graden.
Alles bijna dicht gedaan, blokje rookhout erop en gewacht tot de temperatuur gezakt was naar 150. Het viel me wel op hoeveel luchtlekken je hebt met zo'n rotisserie.
b31079434f716ebc252f7bd4792ff8f2.jpg

Toen de temperatuur bijna goed was het spit erin gestoken en aangezet.
De temperatuur bleef nu mooi stabiel met alles bijna dicht maar ik vond het iets te snel gaan, dus nog meer geknepen, de temperatuur was toen zo'n 130 graden .
3b1b0b0a78d184302f9058f589e140b7.jpg

Het idee was om er een soort kapsalon van te maken met een groente pakket van 's lands grootste.
Toen de temperatuur 72 graden was nog even afgelakt met zoetzure saus en nog 10 minuten laten draaien.
b3a41139cc08f341f0e93e943e24a28d.jpg
Intussen de groente bereid en de salade en nu zit ik lekker te smullen van een heerlijke kipsalon. Zelfs mijn kritische kinderen vinden het heerlijk.
8e96dc87d8e9973b26e7764ae768e703.jpg
 
Toch denk ik nu weer aan zo'n spit. Mooi hoor.
 
Das echt lekker ,gebruik mijn spit echt te weinig.

Je kunt er ook steeds de buitenste rand vlees afsnijden.

Daardoor meer krokant gebakken stukjes
 
Waanzinnig lekker dit. Mijn spit is onderweg!
 
Lekker. Schuif maar door.
 
Zo lekker
Zeg nou zelf, waarom zou je naar een restaurant gaan
 
Zo lekker
Zeg nou zelf, waarom zou je naar een restaurant gaan
Wij hadden het er thuis inderdaad over dat we nooit meer "gewoon" uit eten gaan. Voor dat geld kunnen we waanzinnig lekkere dingen thuis maken 🤓
 
Ik ga zeker nog graag uit eten, maar er zijn bepaalde dingen die we gewoon niet meer bestellen omdat we dan enkel teleurgesteld kunnen worden :D
Ziet er heerlijk uit, een spit staat ook nog hoog op mijn lijstje!
 
Wij hadden het er thuis inderdaad over dat we nooit meer "gewoon" uit eten gaan. Voor dat geld kunnen we waanzinnig lekkere dingen thuis maken 🤓
sterker nog, je durft sommige dingen gewoon niet meer te bestellen in een restaurant want dat kan alleen maar tegenvallen.
Sterk afhankelijk van het restaurant natuurlijk, dat wel.

spare ribs zou ik best durven in een goed bbq restaurant maar niet bij La Place :ROFLMAO:
 
Nou ik vind het best lekker om uit eten te gaan, gewoon omdat je dan lekker zelf niks hoeft te doen.
 
Kapsalon jongûh!
 
Nou ik vind het best lekker om uit eten te gaan, gewoon omdat je dan lekker zelf niks hoeft te doen.
Ik zei ook niet dat we niet meer uit eten gaan, maar we gaan eigenlijk niet meer naar eetcafe's bijvoorbeeld. Dan pakken we liever minder vaak een restaurant, maar dan wel eentje op niveau Bib Gourmand. Daar geniet ik dan des te meer van! Maar zoals vroeger biefstuk met patat... dat doen we gewoon niet meer omdat we het te leuk vinden om het zelf minstens zo goed zelf te maken dankzij alle kennis die o.a. hier gedeeld wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan