Dit weekend zouden we eigenlijk een festival hebben gehad, daar zouden we heerlijk bbq vlees (en veel goede muziek) hebben kunnen krijgen...
Helaas, dat ging niet door, dus nu maar thuis lekker vlees maken. Gelukkig heeft het festival een livestream opgezet zodat we toch nog beetje festival gevoel hebben.
Gisteravond hadden Beer can Chicken, wat een beetje een uitdaging is met zo'n grote kip (1200 gram), maar nog wel te doen.
De kip op het blik.
:strip_exif()/f/image/jWUVbs8AWlaW6ySj4K7jWXhP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was een uitdaging om het passend te krijgen, maar met wat creatief knipwerk (en wat ervaring hoe ver ik moet gaan) past de deksel dicht!
:strip_exif()/f/image/xrqhmqIU1KmJbv3XpCsdJvrU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er prima uit!
:strip_exif()/f/image/uQNrkVe8u5qKmqiGdJIWenrU.jpg?f=fotoalbum_large)
Uuuh, ja, niet de meest charmante pose, maar het smaakte er niet minder om!
Ik had dit keer wat stukjes citroen onder de huid verstopt, was best lekker om af en toe wat frisse smaak erbij te krijgen!
Gebruikt recept: https://bbq-helden.nl/recepten/kip-op-bierblik/
:strip_exif()/f/image/B3MUKRCVDc8PRXaNIb0AUcHz.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar moest nog wat groente bij: Courgette met spek en olie met kruiden. Altijd een favoriet hier.
Geen foto van erna, de livestream was begonnen en eisde mijn volledige aandacht
We hadden er ook nog krieltjes uit de oven bij met rozemarijn, citroen, olijfolie en zout/peper. Hier gebruik ik het zelfde excuus voor als hierboven, geen tijd, livestream was er al!
-----
Vanavond gaan we aan een dikke entrecote, zondag waarschijnlijk aan een picanha. We doen het zelf wel!
Helaas, dat ging niet door, dus nu maar thuis lekker vlees maken. Gelukkig heeft het festival een livestream opgezet zodat we toch nog beetje festival gevoel hebben.
Gisteravond hadden Beer can Chicken, wat een beetje een uitdaging is met zo'n grote kip (1200 gram), maar nog wel te doen.
:strip_exif()/f/image/1WHrteqgSlGdhmhmh1YnwkKy.jpg?f=fotoalbum_large)
De kip op het blik.
:strip_exif()/f/image/jWUVbs8AWlaW6ySj4K7jWXhP.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was een uitdaging om het passend te krijgen, maar met wat creatief knipwerk (en wat ervaring hoe ver ik moet gaan) past de deksel dicht!
:strip_exif()/f/image/xrqhmqIU1KmJbv3XpCsdJvrU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er prima uit!
:strip_exif()/f/image/uQNrkVe8u5qKmqiGdJIWenrU.jpg?f=fotoalbum_large)
Uuuh, ja, niet de meest charmante pose, maar het smaakte er niet minder om!
Ik had dit keer wat stukjes citroen onder de huid verstopt, was best lekker om af en toe wat frisse smaak erbij te krijgen!
Gebruikt recept: https://bbq-helden.nl/recepten/kip-op-bierblik/
:strip_exif()/f/image/B3MUKRCVDc8PRXaNIb0AUcHz.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar moest nog wat groente bij: Courgette met spek en olie met kruiden. Altijd een favoriet hier.
Geen foto van erna, de livestream was begonnen en eisde mijn volledige aandacht

We hadden er ook nog krieltjes uit de oven bij met rozemarijn, citroen, olijfolie en zout/peper. Hier gebruik ik het zelfde excuus voor als hierboven, geen tijd, livestream was er al!
-----
Vanavond gaan we aan een dikke entrecote, zondag waarschijnlijk aan een picanha. We doen het zelf wel!