Beef en Steak

Kippendijen met Bang Bang saus

Timmeeh

Gemarineerd
Vandaag tussen alle klus-perikelen door toch even de tijd gevonden om wat lekkers voor het avondeten te maken. Dit keer: kippendijen met BangBang saus.

Begonnen met de marinade voor de kippendijen.

IMG_3327.jpeg

Sriracha, knoflook- en uiengranulaat, bieslook, sesamzaadjes, sesamolie, sojasaus, en wat peper en zout.

IMG_3328.jpeg

Alles mooi door elkaar gehusseld en in een ziplock met de kip, even lekker in de koeling marineren.

IMG_3329.jpeg

De Bastard opgestookt naar 220 direct, en ondertussen de BangBang saus gemaakt van kewpie-mayonaise, sriracha, chilisaus, gembersiroop, bieslook en een snufje peper en zout.

IMG_3330.jpeg

IMG_3331.jpeg

Toen de Bastard op temperatuur was de kippendijen om en om lekker even aangegrild en tot een kern van 73 graden gebracht. Dat rook al gewoon fantastisch. De geur van gegrilde kip in combinatie met de sesamolie en sojasaus blijft gewoon genieten.

IMG_3332.jpeg

IMG_3333.jpeg

IMG_3336.jpeg

Alles op een mooi plankje met de BangBang saus besprenkeld en toen was het tijd om te smullen. Heerlijk weer! Gewoon genieten op de zaterdag! Door de kewpie-mayo was de saus met wat minder zoet, wat wij erg lekker vinden. Zo komen de pitjes er net wat meer door, samen met het lichte zuurtje van de mayo. Heerlijk!

Bedankt voor het lezen 😁

Ziet er erg lekker uit Tim.
Zou zo aanschuiven.
De kewpie die je daar hebt is het bekendste Japanse merk. Ik begrijp niet dat ze daar raapzaadolie voor gebruiken (zouden ze dat voor de Japanse versie ook doen?) ik vind dat niet lekker die ouwe oliesmaak. Heb hem 1 keer gehad geproefd en zo weggekieperd
Of proef jij dat niet?

Ziet er erg lekker uit Tim.
Zou zo aanschuiven.
De kewpie die je daar hebt is het bekendste Japanse merk. Ik begrijp niet dat ze daar raapzaadolie voor gebruiken (zouden ze dat voor de Japanse versie ook doen?) ik vind dat niet lekker die ouwe oliesmaak. Heb hem 1 keer gehad geproefd en zo weggekieperd
Of proef jij dat niet?
Haha, nee, die proef ik inderdaad niet 🫣
Wat het is met die kewpie mayo: ik had er best wat van verwacht, maar eerlijk gezegd smaakt hij gewoon als de mayonaise die ze in Duitsland verkopen 🤣
Het enige waarbij we hem gebruiken is voor deze saus. Verder vind ik hem nergens echt van toegevoegde waarde. Als hij leeg is zal ik eens een ander merk gebruiken, hopelijk worden we daardoor aangenaam verrast.

Terug
Bovenaan Onderaan