BasBQ
Beef en Steak

Kiplollies en picanha

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Morgen een bbq met mijn vrienden van de VVD, er komt dus iets feestelijks op tafel!

Vandaag vast de voorbereidingen voor de Kiplollies. Die gaan op de wsm en maken we morgen nog even warm in de Q.
We gaan proberen om de 'kleine' lollie (vd bovenkant zegmaar) te vullen met kipgehakt. Zodat ze evengroot worden.

De picanha's (zuid Amerikaans want US grain zijn uitverkocht) doen we morgen reverse sear.

Ben benieuwd of men het kan waarderen ;)
 
Oh dat vullen gaat zeker lukken. Even met een spuitzak de farce erin spuiten en misschien met een prikkertje dat vastzetten aan de bovenkant.

Maar we missen iets, foto's ;) Dat is min of meer verplicht in dit deel van het forum ;)
 
kom maar op met de foto's!
 
Ga je er veel maken? Ik heb twee jaar geleden ooit voor een mannetje of 15 kiplollies en moinks gemaakt, dat was meteen de laatste keer dat ik ze gemaakt heb. Ze waren heerlijk en werden goed ontvangen, maar wat een pokke werk vond ik het om ze (de kiplollies) te maken. Ik ben wel benieuwd naar je resultaten!
 
We maken voor 10 personen, 15 vleugels, dus 30 lollies. Van het overgebleven kipgehakt hebben we TOINK Balls gemaakt (sorry, Noskos...mag ik dat woord wel zo verbasteren?).
Ronald is 2,5 uur bezig geweest!!!

moet even uitzoeken hoe ik nou foto's moet posten... want via tapatalk mag het niet meer....
 
BBQForum


BBQForum


in onze eigen rub (wil het recept wel eens posten als er belangstelling is)

BBQForum


Overgebleven Kipgehaktballetjes met spek eromheen. Mag geen TOINK noemen vind ik, want ze zijn niet italiaans gekruid  :p

en dan nu de WSM ophalen...
 
Ik ook niet :(
 
Ellen werkt aan het plaatsen van de foto's, even geduld aub ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan