BasBQ
Beef en Steak

KipGrill

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Beste mensen,

full22196789.jpg


Je hebt een cilinderbak met daarin een grote spit waar de kip aan kan.
Bovenaan de spit zitten vleugeltjes, waardoor de spit door de warmte automatisch draait (geen elektronica in het gehele apparaat).

Aan de achterkant doe je een verticaal kolenrooster met daarin de kolen.

Het is allemaal een beetje lastig duidelijk te maken. Hieronder een video hoe het werkt.
(Dit is de oude variant, de nieuwe die bij de link staat is van hoogwaardig RVS).
The Original KipGrill?, by rookoven.com
 
Cool,... heb al eens zitten denken aan die grill-set voor op de Weber 57, maar 159,- vind ik behoorlijk aan de prijs. Dit zou een mooi alternatief kunnen zijn. Enkel ben ik benieuwd hoe die fan er naar een tijdje uit ziet. Daarbij hoe zwaar de kippetjes kunnen zijn. Kan me voorstellen dat als het meeste gewicht aan ??n kant zit dat hij niet zo soepel meer draait.
 
MarBQ zei:
Ik heb hem ook!! best een geinig ding maar de kip mag niet te groot zijn en moet echt goed op het spit zitten en de grill moet ook goed waterpas staan.
Al met al een leuk ding.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/high-fast/koreaanse-shoarma/msg116832/#msg116832

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/de-rookkamer/zelf-draaiende-kippen-grill/msg101303/#msg101303

Ik heb hem tweedehands gekocht maar weet niet of ik de nieuw prijs ervoor zou willen betalen!!


Goed om te weten, toch maar even naar de Weber kit blijven kijken.
url]
 
Deze dingen bestaan al een poosje. Best een geinige uitvinding. Maar helaas mag ik thuis geen extra grill en bakgereedschap meer kopen op last van mijn vrouw. :)
 
Heb hem ook, het is een geinig ding, alleen is de warmte niet te regelen. Maar blits is het sowieso.
De Smokey Bandits hebben hem bij wedstrijden altijd in gebruik.
 
ik vind het ook een heel leuk hebbeding, dus wie weet  ;)
 
Frits zei:
Heb hem ook, het is een geinig ding, alleen is de warmte niet te regelen. Maar blits is het sowieso.
De Smokey Bandits hebben hem bij wedstrijden altijd in gebruik.
De kennis waar ik het over had (Maurice) zit bij de Smokey Bandits, dus ja dat klopt wel!
 
Frits zei:
Van waar de lol?  :p

Maurice is een broer van de beste vrienden van moeders. Vandaar!
 
Lol dat we het over dezelfde persoon hebben ;) de wereld is klein.
 
Frits zei:
Lol dat we het over dezelfde persoon hebben ;) de wereld is klein.
Ja, dat is inderdaad toevallig!
 
Zeg dat dan meteen.....de Smokey Bandits zijn hier berucht en bijna iedereen kent ze. Top gasten! :D

En die kipgrill blijft een leuk ding om te zien. Helaas wordt iedere kip hier bij mij in stukjes gesneden voor ??n of ander vaag gerecht en wordt het dan kip op stok i.p.v. grill :p
 
Leo zei:
ik vind het ook een heel leuk hebbeding, dus wie weet  ;)
Nee Leo. Je hebt al genoeg spullen =))
 
Heb hem hier thuis laten zien,..... vind ze hem ook leuk, maar ik wil nu eigenlijk de set van Weber. Mede omdat ik het gevoel heb dat ik me kippetje veel beter kan bereiden en ook grotere,.... hmmmmmm.
 
Camiel zei:
leuke kennissen heb je Niels! Doe ze de groeten van me
Ik ken alleen Maurice.
Zie 'm niet vaak. Eigenlijk alleen op verjaardagen.
Als ik 'm zie zal ik het doen!  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan